. چگونه تشخیص بدهم که به کشیدن پلک بالایی نیاز دارم یا به یک کشیدن ابرو؟

این کار معمولا به موقعیت و حالت ابرو بستگی دارد. تا جای ممکن پزشک با معاینه ها بر روی پیشانی فرد تا حدی ان را تشخیص می دهد. یا اگر پوست پیشانی بیش از حد کشیده شده یا پوست پلک بالایی مشخص نشود. جراحی کشیدن پیشانی برای بیمار سودمند تر است.

اگر کشیدن پوست پیشانی تأثیر کمی داشت یا اصلا تأثیری روی پوست پلک بالایی نداشت. این نوع عمل بهترین جراحی برای پلاستیک می باشد. ولی اگر ابروها کشیده شود. و پوست اضافه بر روی پلک ها باقی بماند. بهتر است برای جوان تر شدن صورت از این عمل بهره ببرید. یه فردی که عمل کشیدن ابرو انجام داده است توجه کنید. پوست های پلک بالایی این نوع افراد برداشته نشده است. در این مورد، کشیدگی ابرو به تنهایی می تواند ظاهر فرد را جوانتر کند چون علت پیر بودن ظاهر وی ابروهای سست و شل او هستند.

. آیا من بعد از عمل کشیدن پلک بالایی شکل واقعی خود را حفظ خواهم کرد؟

برخی از افراد بعد از عمل میگویند که اگر در یک جمع قرار می گیرند با سوالات زیادی روبرو می شوند وای خدای من، توفوق العاده شدی! یا مدل موها تو عوض کردی! یا توی تعطیلات بودی و … این حس منحصر به فرد به افراد این انگیز را می دهد که عمل با نتایج موفقیت آمیزی انجام شده است. معمولا تغییرات ظاهری برای این نوع افراد که عمل را انجام می دهند بسیار اهمیت دارد ولی اگر این حس توسط اطرافیان نباشد زیاد تعجب نکنید.

. آیا می توانم با استفاده از این جراحی، ظاهر چشمانم را بصورت برجسته ای تغییر دهم؟

یک پزشک متخصص و با تجریه می تواند این نوع افراد را از حس واقع گرایانه و غیر واقع گرایانه مطلع کند ولی این کار در هر کدام از افراد که برای این عمل اقدام می کنند متفاوت است. برای دریافت پاسخ بهتر این سئوال پیشنهاد می کنیم به افرادیکه این عمل را انجام داده اند، مراجعه کنید ببینید که آیا آنها از انجام این عمل راضی بوده اند یا نه.

. آیا من روی پوستم بریدگی خواهم داشت؟

ایجاد بریدگی در داخل پلک پایین یا پلک بالا در هنگام عمل  بخاطر پوست اضافه و چربی عادی است. پوست پلک برای این نوع افراد بسیار بی اهمیت است و درمان این بریدگی بسیار خوب انجام می شود.

. در صورت داشتن زخم های ناجور قبلی چه کار باید بکنم؟

اگر شما یک بار چه سنتی چه در کلینیک گوش خود را سوراخ کرده اید. می توانید نحوه درمان زخم های بعد از عمل پلاستیک را به خوبی طی کنید چون یک بار ان درد را کشیده اید. زخم های موجود در سایر نواحی بدن نمی توانند الگوی مناسبی برای درک نحوه خوب شدن زخم های جراحی پلاستیک باشند. حتما قبل از معاینه پزشک زخم های قبل را به او نشان دهید و به راحتی می تواند برای درمان زخم ها به شما کمک کند.

. آیا بلفاروپلاستی می تواند تمام چروک ها و خطوط و حالات معروف به پاکلاغی crow feet را بردارد؟

برخی افراد برای معاینات قبل از عمل می روند که پزشک متوجه پوست کیسه ای شکل در اطراف پلکاهایشان، روی پوست دور چشمهایشان اختلالات بافتی یا سطحی می شود. معمولا این نوع افراد این عمل را بلافاصله بخاطر صافی پوست انجام می دهند  به راحتی می توانند این اختلال بافتی را برطرف کنند. روش های صاف کننده پوست، اختلالات بافتی روی سطح پوست را از بین می برند. این روشها عبارتند از لیزر و پیل های شیمیایی می باشد.

. من قبلا یک بار پلکم را جراحی کرده ام ولی از نتایج آن راضی نیستم، آیا شما می توانید آنرا اصلاح کنید؟

پزشکان امروزه به دنبال راهکاری برای این عمل به روش سنتی می باشند. معمولا برای اصلاح عمل های قبلی به ما مراجعه می شود. بیمارانی که درخواست بازنگری بلفاروپلاستی را دارند، اقدامات خاص خود را باید انجام دهند.  برای این نوع هم باید پزشک بر روی نقاطی که تغییرات انجام شده کار کند. اگر از ما خواسته شود که جراحی قبلی یک جراح دیگر را تصحیح کنیم، آنگاه بازنگری بلفاروپلاستی کمی دشوارتر می شود و مدت زمانی را نسبت به عمل قبلی داشته باشد و این تورم ها بخاطر وجود بازنگری بلفاروپلاستی شدیدتر، نیاز به دوره درمان بیشتری دارد. این نوع بیماران نیز باید اقدامات مشابهی با سایر بیماران متقاضی بلفاروپلاستی انجام دهند.

. آیا می توان در حین عمل بیدار بمانیم؟

این نوع افراد در هنگام عمل با تزریق داروی مسکن بی حس می شوند و در هنگام عمل نه چیزی می‌بینن نه چیزی می‌شنوند به همین خاطر عمل را به‌راحتی سپری می کنند و بعد از تمام شدن عمل کاملا هوشیار هستند. تزریق مسکن بصورت درون رگی IV نوعی هوش بری است. بنابراین بیماران باید در هنگام شب بعد از عمل یک همراه بالغ در کنار خود داشته باشند. نباید این نوع افراد تا گذشت 24 ساعت به رانندگی کردن بپردازند.

آیا عمل کشیدن پلک بالایی دردناک است؟

برخی از افرادی که به این عمل می پردازند بعد از عمل  درد کمی را احساس می کنند. انها تصور می کنند که باید بعد از عمل کمی ناراحتی داشته باشند. به این افراد نسخه ای از داروی های مسکن تجویز شده است. برخی از افراد 4 الی 5 روز بعد از عمل اقدام به مصرف مسکن می کنند. افرادیکه جراحی صورت انجام داده اند تا 48 ساعت هنگام جویدن غذا احساس درد می کنند. هیچ فردی بعد از عمل دردهای غیر قابل کنترل ندارد.

. جراحی چقدر طول می کشد؟

مدت زمان این عمل بستگی به پیچیدگی پلک های هر فرد دارد. معمولا بازنگری بلفاروپلاستیکمی بیشتر از روش های دیگر طول می کشد چون نیاز به دقت زیادی دارد.

. آیا بعد از عمل می توانم خودم رانندگی کنم؟

بعد عمل شما نمی توانید همان روز رانندگی کنید چون اثرات بیهوشی هنوز در بدن شما وجود دارد.

. آیا می توانم بلافاصله بعد از عمل کشیدن پلک بالایی به منزل بروم؟

معمولا  عمل کشیدن پلک بالایی برای افراد سرپایی است. که بعد از ارام شدن همان روز مرخص می شوید. باید یک فرد مورد اطمینان شما را به منزل برساند و شب را در کنار شما بماند تا فردا دوباره برای بازکردن بانداژ شما را تا مطب همراهی نماید.

. چه وقت می توانم به کارم برگردم؟

برخی از افراد بعد از عمل تا دو هفته مرخصی می گیرند ولی یک هفته برای استراحت کافی است و بعد می توانید کار روزمره خود را ادامه دهید. بعد از 2 هفته، تمام آثار و بقایای کوفتگی و تورم را می توان به راحتی با آرایش کردن استتار نمود.

. چه وقت می توانم فعالیت بدنی داشته باشم؟

نباید تا دو هفته ورزش ایروبیک را انجام دهید فعالیت های سنگین یا ورزش کردن بعد از 3 هفته از عمل کم کم شروع کنید. از خم شدن، بار سنگین بلند کردن و تقلا کردن جدا بپرهیزید این کار باعث به تأخیر انداختن دوره ی درمان و زخم ها می شود.

. خوب شدن کوفتگی ها و تورم های کشیدن پلک بالایی چقدر طول می کشند؟

بعد از هفته اول کوفتگی و تورم رو به بهبودی خواهد بود. اگر می خواهید به طور کامل این علائم ها برطرف شود 2 الی 3 هفته باید صبر کنید تا اثر ان از بین برود. شما می توانید کوفتگی ها را به خوبی با کمک لوازم آرایش 10 ـ 7 روز بعد از عمل استتار کنید.

. من برای انجام جراحی کشیدن پلک بالایی آمادگی ندارم، آیا روش دیگری برای تغییر در چشم ها وجود دارد؟

روش های صاف کردن پوست برای این نوع افراد باید از روش های مانند بوتاکس، کلاژن و پیل برای این مشکل بهره ببرند و این روش ها برای افرادی که نمی خواهند این عمل را انجام دهند یا می ترسند مناسب است.

. من واقعا می خواهم که عمل کنم ولی آدم عصبی هستم، اگر دچار استرس شدم چه کار باید بکنم؟

عصبی شدن امری عادیست (بی تعارف بگوئیم، اگر این مرحله را شوخی بگیرید ما هم عصبانی خواهیم شد). اگر هر گونه مشکلی دارید با ما در میان بگذارید. برای برطرف کردن عصبانیت خود حتما به صورت افراد نگاه کنید. این عمل را انجام و افراد تحصیل کرده خود می فهمند که چه عملی برای انها مفید است.