. چگونه تشخیص بدهم که به یک لیپوساکشن غبغب نیاز دارم یا به یک کشیدن صورت و یا به هردو؟

برخی از افراد امروز به طور مداوم از این عمل بهره می برند. معمولا لیپوساکشن زیر چانه به تنهایی در افراد جوانتری که پوستشان از الاستیکه خوبی برخوردار است و پوست اضافه بسیار کمی دارند بکار می رود. از جراحی کشیدن صورت برای درمان پوست چین خورده و افتاده استفاده می شود. از روش های صاف کننده پوست برای از بین بردن چروک ها و اختلالات سطحی پوست استفاده می شود. بهترین نتایج زمانی به دست می آیند که جراحی های لیپوساکشن کشیدن صورت و صاف کردن پوست را باهم ترکیب کنیم چون به این وسیله می توانیم چربی را برداریم و چروک های بافتی و پوست اضافه را بصورت همزمان درمان کنیم. یکی از خصوصیات پزشک باید واقعیت را به افراد بگویند تا از خیال پردازی خارج شوند.

. لیپوساکشن چقدر دوام دارد؟

معمولا ایم عمل ما بین 10 الی5سال ماندگاری دارد و نتایج این عمل بستگی به تغییرات وزن، سلامت عمومی، ژنتیک و مراقبت از پوست متغیر خواهد بود. این نوع افراد اگر مراقب این نوع موارد ها باشد این عمل تا 10 سال ماندگاری دارد.

. آیا کاهش یا افزایش وزن روی میزان چربی غبغب تأثیر می گذارد؟

تغییرات بیش از 30 پوند روی وزن و بر روی نتایج این عمل موثر است.

. روی چانه چین خورده و غبغب چطور؟

معمولا این عمل را همزمان با کشیدن صورت انجام می دهند و مزایای زیادی به همراه دارد. این کار ما را مجاز می کند که از چربی در منطقه دیگری برای بزرگ کردن زیبایی (مثل لب) صورت استفاده کنیم. ضمن اینکه از منطقه حجیم دور گردن می کاهیم. از میان برداشتن چربی اضافه زیر چانه و گردن باعث بهتر دیده شدن خط گردن می شود. سفت کردن عضلات در حین لیپوساکشن گردن به راحتی قابل انجام است. این عمل معمولا تأثیر زیادی بر روی چانه و غبغب دارد.

. آیا لیپوساکشن غبغب چروکها را از بین می برد؟

همانطور که قبلا به ان اشاره شده این عمل برای برخی از افرادی که از الاستیکه خوب برخوردار هستند و پوست انها در زیر آفتاب یا با بالا رفتن سن اسیب جدی ندیده است برای این عمل گزینه بسیار عالی است. این عمل معمولا نمی تواند تمام توقعات فرد درباره چروک هایش برآورده سازد ولی باعث ایجاد پیشرفت های کمی در پوست فرد می شود. افرادی که دارای چروک های سطحی یا غبغب می باشند بهتر است که از ترکیب روش های جراحی کشیدن صورت، لیپوساکشن زیرگردن و روشهای صاف کننده پوست استفاده نمایند.

به خاطرداشته باشید که نظیر لیپوساکشن گردن، عمل کشیدن صورت نیز نمی تواند تغییرات بافتی یا سطحی (نظیر چرو های پوست ) را از بین ببرد. افرادی که قبل از عمل اموزش کامل می بینند از اصول زیبایی نظیر قرینگی و تعادل نیز اطلاعات بیشتر کسب می کنند. یکی از مزایای تصویر سازی کامپیوتری این است که جراح می تواند با تعادل سازی های متفاوت، بالانس کلی صورت شما را پیدا کند و در نتیجه بهترین جراحی را به شما توصیه می کند. ار چانه شما با پیشانی و صورت شما تعادل دارد، دیگر نیازی به بزرگ کردن چانه ندارید. عمل بزرگ کردن چانه را می توان ازطریق بریدگی حاصل از این عمل انجام می شود.

. آیا من بعد از عمل شکل واقعی خود را حفظ خواهم کرد؟

برخی از افرادی که این عمل را انجام داده اند گفته اند اگر وارد جمع می شوند با سوالاتی مواجه می شوند وای خدای من، توفوق العاده شدی! یا مدل موها تو عوض کردی! یا توی تعطیلات بودی و … حفظ حالت منحصر به فرد بودن شما نشان دهنده موفقیت آمیز بودن جراحی است. اگر چه تغییر ظاهر ممکن است برای شما مهم باشد و خیلی به چشمتتان بیاید و لی اگر این تغییرات توسط اطرافیان شما حس نشوند، نباید زیاد تعجب کنید.

. این عمل چقدر درد دارد؟

برخی از افرادی که این عمل را انجام داده اند از درد و ناراحتی بعد از عمل تعجب می کنند. آنها بیشتر از سفتی ناشی از تورم و بی حسی زیر چانه ناراحتند. پس از هرگونه جراحی وجود ناراحتی طبیعی است. به تمام بیماران داروهای مسکن داده می شود. گاها بیماران 5ـ 4 روز بعد از عمل اقدام به مصرف داروهای مسکن می نمایند. این عمل معمولا بعد از تمام شدن ان هیچ دردی قابل کنترلی ندارند.

. درباره بی حسی ناشی از لیپوساکشن غبغب به ما بگویید.

معمولا از داروی بی حسی در محل برش که استفاده شده است. کاملا حس برخی از افراد که این بی حسی پس از 6 هفته خوب می شود. اما بعضی مواقع تا 3 ماه هم دیده شده است.

. آیا می توانم در حین عمل بیدار بمانم؟

برخی از افراد  با تزریق یک مسکن به خواب می روند و دچار بی حسی موضعی می شوند. بیماران در حین عمل نه چیزی می شنوند و نه چیزی می بینند و در طول عمل کاملاً راحتند. بیماران بلافاصله بعد از عمل به هوش می آیند. تزریق مسکن بصورت درون رگی IV نوعی هوش بری است. بنابراین بیماران باید در هنگام شب بعد از عمل یک همراه بالغ در کنار خود داشته باشند. تا 7 روز بعد از عمل نباید بیماران رانندگی کنند (این مدت با توجه به نوع عمل بیشتر نیز می شود).

. آیا می توانم بلافاصله بعد از عمل به منزل بروم؟

این عمل معمولا سرپایی انجام می شود و بعد از ارام شدن درد می توانید به منزل بروید و باید یک نفر شما را همراهی کند و شب در کنار شما بماند تا صبح شما را برای بانداژ به کلینیک بیاورد.

. چه وقت می توانم به سر کارم برگردم؟

باید حتما بعد از عمل دوهفته سرکار نروید چون تورم بعد از عمل تا مدت کوتاهی باقی می ماند. افرادی که حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع دارند باید 3 هفته از محل کار خود دور باشند تا کاملاً بهبود یابند.

. چه وقت می توانم فعالیت بدنی دشته باشم؟

بعد از عمل نباید به مدت 3 هفته ورزش ایروبیک را انجام دهید. هر فعالیتی که باعث افزایش فشار خون شود باعث به تعویق افتادن زمان بهبودی و ترمیم تورم می شود.

. خوب شدن کوفتگی ها و تورم ها چقدر طول می کشد؟

معمولا در هفته اول این عارضه ها شروع به خوب شدن می کنند و ناپدید شدن کامل این علائم 3 ـ 2 هفته به طول می انجامد. شما می توانید کوفتگی ها را به خوبی با کمک لوازم آرایش 10 ـ 7 روز بعد از عمل استتار کنید.

. من واقعا می خواهم که این کارها را انجام دهم اما من عصبی هستم، وقتیکه دچار استرس می شوم چه کار کنم؟

لحظاتی به تصاویر قبل و بعد از عمل افراد نگاه کنید. از آنجائیکه شما در انتخاب جراح مجرب دقت داشته اید، باید نظیر یک فرد آگاه بدانیدکه چه وقت برای انجام جراحی زیبایی مناسب است.

. عوارض لیپوساکشن غبغب چیست ؟

کبودی، تغییر رنگ پوست، تورم، خونریزی، عوارض استفاده از داروی بیهوشی، عدم تقارن در صورت، عفونت و تب، درد، مورمور شدن ناحیه مورد نظر، کاهش حساسیت پوست، آسیب به عصب ناحیه تحت درمان و ایجاد زخم‌های کوچک از عوارض رایج لیپوساکشن غبغب می‌باشند.

. مزایای لیپوساکشن غبغب چیست ؟

روشی ایمن برای از بین بردن چربی‌های مزاحم و اضافی غبغب، باعث تقویت عضلات فک می‌شود. چانه‌ای خوش فرم خواهید داشت. در مدت زمانی کوتاه چربی‌های اضافی صورت و چانه از بین خواهد رفت. دوره استراحت و نقاهت کوتاهی دارد و با افزایش زیبایی باعث بالارفتن اعتماد به نفس فرد می‌شود.

. لیپوساکشن غبغب چیست ؟

یکی از درمان‌های رفع چربی اضافی صورت و افتادگی پوست، لیپوساکشن غبغب است که ظاهری زیباتر و جوانتر به شما هدیه می‌کند.

. آیا بیمه هزینه لیپوساکشن غبغب را پوشش می دهد؟

لیپوساکشن غبغب جز روش‌های زیبایی محسوب می‌شود. هیچ یک از بیمه‌ها هزینه عمل‌های زیبایی را تحت پوشش قرار نمی‌دهند. به همین دلیل باید تمام هزینه را شخصا پرداخت کنید.

. آیا جراحی لیپوساکشن غبغب بی خطر است؟

این جراحی زیبایی جز روش‌های کم‌خطر بوده و معمولا مشکلی ایجاد نمی‌شود. در چند روز اول کمی تورم و کبودی خواهید داشت.

. آیا می توان لیپوساکشن غبغب را با دیگر روش ها به صورت ترکیبی انجام داد؟

بله پزشک باتوجه‌به شرایط شما می‌تواند از جراحی‌های ترکیبی استفاده کند. به‌عنوان‌مثال برخی افراد لیپوساکشن نواحی مختلف بدن را هم‌زمان انجام می‌دهند. می‌توانید لیپوساکشن غبغب، شکم یا ران را در یک جلسه انجام دهید. اگر سن شما بالا است و دچار افتادگی پوست شده‌اید، ممکن است پزشک لیپوساکشن را در کنار لیفت صورت و گردن انجام دهد.