کلینیک هوژین

با ما تماس بگیرید : 02166564548  | 09127178064

شوره ابرو قبل از لیفت ابروها و مراقبت از ان

ابروها عضو مهم صورت هستند که ظاهر افراد را به کلی تغییر می دهد و صورت افراد را جذابتر می کند. ولی امروزه افراد زیادی به مشکلات ابرو از جمله شوره و موارد دیگر دچار شده اند. البته اگر علت ان را پیدا کنید می توانید دوره های درمان را شروع کنید. برخی افراد که  رضایت ندارند می توانند با یک پزشک متخصص مشورت کنند.

شما می توانید از شر این مشکل خلاص شوید. درمان شوره ابرو  شاید برای اکثر افراد خسته کننده و ناخوشایند باشد. ولی اگر دوره های درمان به درستی و طبق اصول و زیر نظر متخصص پیش برود هیچ گونه نگرانی نخواهید داشت. و با درمان می توانید این مشکل را برطرف کنيد.

مراقبت از ابرو در برابر شوره زدن قبل از لیفت

اکثر افراد شوره و ریختن موها را تا به حال دیده اند ولی این مشکل بر روی ابروها بیشتر دیده شده که نگرانی و استرس به اکثر افراد منتقل کرده است. اگر این مشکل برای موها پیش بیاید می توانید ان را بپوشانید ولی برای ابروها صدق نمیکند چون نقش به سزایی در ظاهر صورت دارد و عوارض میتواند بر روی اعتماد به نفس و ظاهر افراد تأثیر زیادی بگذارد.

معمولا شوره ابرو علت های زیادی دارد که هر کدام به نوع خود درمان می شوند. شناخت دلایل پوسته پوسته شدن ابرو و علائم شوره به ما در انتخاب راه درست برای مقابله و کاهش این معضل کمک می کند.

شوره ابرو قبل از لیفت چیست؟

شوره در کل یک نوع بیماری مزمن است که در میان همه افراد قطعا به وجود می اید. و برای همه انها ناخوشایند است.  همچنین در موهای سر هم رخ می دهد اما به صورت پوسته پوسته شدن و ریزش خود را نشان می دهد. یا بعضی وقت ها شاید در نواحی مختلف بدن به غیراز موهای سر  مانند ابروها رخ می دهد. اگر چه  برای افراد ناخوشایند است جای نگرانی نیست بلکه درمان شوره ابرو بسیار اسان و راحت است.

تنها مشکلی که هست سن مشخصی ندارد. چون در هر سنی که باشید اتفاق می افتد. اما معمولا در سن بلوغ که غده های چربی زیادی تولید می شود رخ می دهد. علائم این مشکل کاملا شبیه به شوره ی موهای سر است. که این علائم مانند تکه های پوسته پوسته سفید رنگ یا زرد رنگ، خارش یا لکه های پوستی تحریک شده و قرمز رنگ هستند. اما بستگی به دلیل و علت شوره ابرو می توانید درصد کم یا بیشتر را متوجه شوید.

چه عواملی باعث ایجاد شوره سر و ابرو بعد از لیفت می شود؟

امروزه برای تشخیص بیماری علائم زیادی مشخصی وجود ندارد. قارچها که از خانواده شوره ابروها هستند. وقتی که این قارچ از غدد چربی پوست تأمین شود می تواند سبب آلرژیک و تحریک در میان برخی افراد شوند که در اخر موجب عوارضی مانند التهاب و پوسته پوسته شدن میشود. این اتفاق به درماتیت سبورئیک معروف است. اگر این شوره های زرد رنگ با التهاب وقرمزی پوست همراه باشد شما دچار این بیماری شده اید اگر این بیماری شدت گرفت می توانید با متخصص با تجریه در این زمینه مشورت کنید.

اگر این مشکل برای افرادی که از پوست خشک رنج می برند رخ دهد این افراد می توانند دست به ابروها بزنند و ان را بخارانند تا سلول های مرده به شکل پوسته پوسته شدن بریزند که گاهی اوقات رنگ شوره یا پوسته ها  سفید هستند. برای این مشکل حتما باید خشکی پوست کامل درمان شود. دلیل دیگر پوسته پوسته شدن مصرف شوینده های نامعتبر است که پوست را تحریک می کند و دچار این عوارض می شوند. این نوع مشکل به درماتیت تماسی  معروف است.

اگر در اولین مرحله با شوینده صورت خود متوجه این مشکل شدید حتما باید بلافاصله مواد شوینده را تعویض کنید. یا برخی اوقات علائمی مانند انزیم های روده هم باعث به وجود امدن این مشکل می شود. حتما در رژیم خو به غذای که وارد روده می شود دقت کافی را به کار ببرید.

شوره ابرو بعد از لیفت چگونه درمان می شود

حتما باید علت شوره ابرو را پیدا کنید بعد برای درمان اقدامات لازم را انجام دهید چون درمان کردن این مشکل علت های زیادی دارد که با هم تفاوت دارد. یا بعضی اوقات کاری که برای یک فرد انجام می دهد برای فرد دیگر متفاوت است.

اگر می بینید در انجام شوره ابرو هیچ گونه تغییر در ظاهر شما رخ نداده است نگران نشوید و پا پیش نکشید چون درمان های زیادی برای امتحان کردن وجود دارد. درمان درماتیت سبورئیک  بستگی به عوامل های مانند سردی هوا و یا خشک بودن محیط  و حتی استرس دارد. برای این کار باید یک کرم ضد قارج خریداری کنید درمان این مشکل مانند مرطوب کننده ها یا کرم ضد خارش می باشد. اگر علائم این مشکل بعد از انجام دادن این کارها کمتر نشود یا قبل از شروع شوره ابرو حتما باید با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

شامپو های این نوع مشکل می تواند به برطرف کردن خود شوره ابرو کمک کند. هنگام رفتن به حمام مقداری از شامپو را به ابروهای خود بمالید و بعد از 3 الی 5 دقیقه بشویید. شامپوهای حاوی سولفیدسلنیوم و کتوکونازول، بر روی درمان این نوع مشکل موثر است.

درمان های خانگی

اگر دلیل این مشکل فقط خشکی پوست باشد. می توانید با درمان های خانگی ان را برطرف کنید. روش خانگی برای حل این مشکل موثر بوده و کاملا در دسترس همه افراد است و عوارض زیادی به همراه ندارد. این ماسک ها را  در منزل درست کنید. درخت روغن چایی که قبلا گفته شده دارای خاصیت ضد قارچی است که برای قبل از لیفت ابرو مناسب است تحقیقاتی درباره ی درمان این ماسک بر روی این مشکل انجام‌ شده است.

استفاده از روغن

بررسی شده افرادی که از این روغن استفاده کرده اند شاهد کمتر شدن شوره سر شده اند. می توانید این روغن را با آلوئه ورا و لوسیون ترکیب کنید و هر روز از ایم لوسیون استفاده کنید و اثرات را می بینید. برای کمتر شدن عوارض پوسته پوسته شدن حتما باید دو بار در هفته از ان بهره ببرید.

ماساژ دادن ابرو

با کرم بادام قبل از لیفت ابرو می تواند باعث کمتر شدن این مشکل شود. حتما باید این کار را شب قبل از خواب انجام دهید. این نوع محصول ریزش مو را برطرف می کند و اماده برای لیفت ابرو می شود. روغن بادام هم مانند روغن درخت چای از ریزش مو پیشگیری می کند. ژل آلوئه ورا بسیار مناسب است حتما باید صبح ها صورت خود را بشویید. ژل آلوئه ورا را به ابروی خود بمالید تا کاملا جذب شود بعد ان را بشویید. برای رفع این مشکل نمک بسیار مفید است که کار لایه بردای پوست را انجام می دهد. به مقدار کافی نمک بردارید و بر روی ابروهای خود بمالید و ماساژ دهید بعد بشویید.

تخم شنبلیله

اکثر افراد از ریزش مو یا شوره رنج می برند می توانید از تخم شنبلیله بهره ببرید چون همراه خود اسید امینه دارد که مانند اکسیدان عالی عمل می کند. طرز استفاده، ابتدا بذر شنبلیله را یک شب در اب خیس کنید و خوب ان را میکس کنید تا خمیر خالصی بدست اید. بعد از ان خمیر تشکیل شده را بر روی ابروها بگذارید بعد از گذشت پانزده دقیقه می‌توانید با اب ولرم بشویید.

این مشکلات ابرو درمیان اکثر افراد وجود دارد و جای نگرانی نیست به ترتیب از ماسک های خانگی بهره ببرید تا جواب قطعی از انها بگیرید یا اگربا انها به هیچ جوابی نرسیده اید می توانیدبا یک متخصص در این زمینه مشورت کنید. شما می توانید با یک نسخه شوره ابرو را درمان کنید.

 

مدیر کلینیک هوژین
مدیر کلینیک هوژین
مقالات: 67