دوره نقاهت بلفاروپلاستی

دوره نقاهت بلفاروپلاستی چقدر است؟

چشم ها یکی از اعضای مهم و تآثیر گذار صورت به هستند. افزایش سن،ارث ، فاکتورهای محیطی مانند نورخورشید منجر به شلی و آویزان شدن در نتیجه پف کردن و سنگینی پلک ها خواهد شد. عمل جراحی بلفاروپلاستی معمولا بر روی هر دو پلک انجام می شود. البته شاید قبل از عمل پزشک متخصص پیشنهاد بالا بردن ابروها را بدهد تا پلک بالا یشتر نمایان شود. اما مهمترین فاکتور اینکه دوره نقاهت بلفاروپلاستی چه قدر است؟ چه کارهایی باید در طول درمان بلفاروپلاستی انجام داد؟ مراقبت های خاصی لازم است یا خیر؟

تاثیر بلفاروپلاستی در پلک بالای پوست

معمولا در این عمل در پلک بالا چربی و پوست اضافه برداشته خواهد شد. سنگینی و شلی پوست پلک بالا و پف اطراف چشم اصلاح و همچنین باعث زیبایی ظاهر پلک ها می شود. معمولا پوست پلک بالا بسیار نازک است که زیر این پوست لایه ای از عضلات قرار دارد و از چربی های پلک به واسطه سپتوم جدا خواهد شد. لایه عضلانی و سپتوم با افزایش سن ضعیف می شوند. در نتیجه چربی به جلو جابجا شده و باعث پف کردن و شلی پلک ها می شود. علاوه بر این تحلیل رشته‌های کلاژن و الاستین پوست باعث شلی پلک ها می شود.

جراحی بفاروپلاستی و دوره نقاهت بلفاروپلاستی

روش انجام عمل بلفاروپلاستی

معمولا در هنگام عمل پلک بالا با داروی بی حسی کاملا بی حس می شود. در این عمل شاید برخی افراد تحت بیهوشی عمومی در هنگام عمل قرار گیرند. قبل از عمل مسیر برش با ماژیک مخصوصی علامت گذاری خواهد شد. برش در مسیر چین پلک فوقانی داده و پوست اضافی برداشته تا در آینده اثری از آن بجا نماند.

در مواردی ممکن است نوار باریکی از عضله نیز برداشته شود. سپس سپتوم اربیت بازشده و محفظه های چربی به جای اول خود برگردانده و یا برداشته خواهد شد. بعد از تمام شدن عمل جای ان را با بخیه قابل جذب یا غیر جذب ترمیم می کنند. شاید پانسمان خیلی کوچک در قسمت عمل انجام شود. پف و ورم پلک بعد از عمل به مرور زمان کمتر و برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید : ورم چشم بعد از جراحی پلک یا بلفارولاستی و از بین بردن تورم

طول درمان بلفاروپلاستی

بعد از این عمل شاید طول درمان 3 الی 4 هفته به طول بی انجامد. در این مدت باید از هرگونه فعالیتی که جریان خون به سمت چشم ها را افزایش دهد مانند اخم کردن ، گریه کردن ، بلندکردن اجسام وهمچنین خم شدن اجتناب کرد. زمان دراوردن بخیه ها یک هفته بعد از عمل امکان پذیر است.

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی

  • برای کاهش تورم و کبودی تا چند روز اول سر را بالا نگه دارید.
  • از کمپرس یخ بهره ببرید.
  • استفاده از عینک های آفتابی برای محافظت چشم درمقابل اشعه نور خورشید
  • تا4 هفته بعد ازعمل، از خم شدن و برداشتن اجسام سنگین فعالیت های ورزشی و گریه کردن اجتناب نمایید.
  • از هفته ششم بعداز جراحی از ویتامین  E برای کمتر شدن جای زخم ها استفاده نمایید.
  • استعمال پمادهای مخصوص تجویز شده توسط پزشک در نقاط برش داده شده روی پلک
  • زمان احساس درد در پلک ها می توان داروهای مسکن مصرف نمود.
  • استفاده از قطره چشم تجویز شده توسط پزشک جهت اجتناب ازخشکی چشم

مراقبت در دوره نقاهت بلفاروپلاستی

طول درمان جراحی پلک و استفاده از قطره چشمی

بعد از عمل در اطراف پلک ها التهاب ایجاد و اشک زیاد، خشکی چشم و تاری دید نیز احتمالا رخ دهد. همچنین احتمالا متوجه شوید که چشمان شما بلافاصله پس از عمل به نور حساس هستند. در چند روز اول پس از جراحی پلک، لازم است برای مرطوب نگه داشتن برش‌ها، پمادی را روی برش‌ها بزنید. از کمپرس سرد برای کاهش التهاب استفاده کنید. قطره چشمی زیر نظر متخصص منعی ندارد

پزشکان توصیه می کنند بعد از عمل از کارهای که باعث خشکی چشم ها می شوند خودداری کنید. مطالعه، لنزهای تماسی، تماشای تلویزیون و استفاده از رایانه همه فعالیت‌هایی هستند که در دوره نقاهت بلفاروپلاستی باید خود را منع کنید. به طور کلی باید سر را بالا نگه داشت تا تورم و کبودی بعد از جراحی به حداقل برسد. بخیه‌ها معمولاً حدود هفت روز پس از عمل برداشته می‌شوند. معمولا فعالیت های عادی را بعد از 10 روز از عمل از سر بگیرید.

بیشتر بخوانید : عفونت بعد از بلفاروپلاستی روش‌های پیشگیری و درمان

عینک آفتابی در دوره نقاهت بلفاروپلاستی

توصیه  پزشکان این که دو هفته بعد از این عمل بخاطر محافظت از چشم هایتان از عینک آفتابی تیره بهره ببرید. سعی کنید اغلب چرت‌های کوتاهی داشته باشید. احتمالاً به شما توصیه می‌شود که در طول دوره بهبودی از فعالیت بدنی خودداری کنید. به طور کلی باید از گریه کردن، بلند کردن، خم شدن و سایر فعالیت‌هایی که جریان خون در ناحیه اطراف چشم را افزایش دهند، در طول درمان بلفاروپلاستی اجتناب شود.

دوره نقاهت بلفاروپلاستی

ده روز اول پس از جراحی پلک حیاتی است.

اگرچه جراحی افتادگی پلک یک عمل زیبایی است، اما مانند هر جراحی دیگری نیاز به یک دوره نقاهت دارد. در این مدت، بیماران معمولا التهاب، خشکی چشم، حساسیت به نور و تاری دید و همچنین عوارض کلی هر نوع جراحی را تجربه خواهند کرد. جراحی پلک بیشتر برای از بین بردن کیسه‌های زیر چشم، کاهش پف دور چشم و بهبود ظاهر افتادگی یا پف پلک استفاده می‌شود.

اگرچه بهبودی کامل پس از جراحی ممکن است هفته‌ها طول بکشد. این مراحل از عمل ما بین یک یا دو ساعت به طول می انجامد.

مدیر کلینیک هوژین
مدیر کلینیک هوژین
مقالات: 67

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *