عمل جراحی بوکالفت چیست و چگونه انجام میشود

بوکالفت و دوره نقاهت و مراقبت های بعد از جراحی

معمولا به بافت های که در زیر گونه انباشته شده بوکالفت گفته می شود. وجود ان باعث گردی صورت خواهد شد. داشتن صورتی پر و گرد برای کودکان بسیار شیرین و زیبا است اما متاسفانه بزرگ ترها علاقه ای به داشتن صورت گرد و تپل ندارند و بیشتر علاقه دارند صورتی لاغر و زاویه دار داشته باشند به گونه ای که گونه ها و فک آن ها به خوبی مشخص باشد. هدف از انجام جراحی بوکالفت چیست؟ هدف از انجام این عمل برداشت بافت چربی موجود در زیر گونه افراد است. که وجود این نوع چربی ها باعث برجسته تر دیده شدن گونه و زاویه فک می باشد. در واقع تمام این تغییرات در صورت٬ پس از عمل به دلیل گود شدن لپ به وجود می آید.

جراحی بوکالفت چگونه انجام می‌شود؟

این نوع چربی یک چربی عمیق که بروز ان باعث ایجاد حالت ورم یا پر بودن در سمت خارجی گوشه لب‌ها خواهد شد. در اغلب موارد باید برای حفظ حجم صورت و چربی‌های آن حداکثر تلاش انجام گردد. برداشت این چربی معمولاً برای بسیاری از افراد مورد انتظار نیست. البته برداشت چربی در داخل دهان باعث خالی شدن چربی در زیر گونه در کوتاه‌مدت و داشتن شکل زیباتر همراه با مشخص شدن بهتر برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌های صورت می‌شود ولی قطعاً در درازمدت باعث میشود روند پیری در صورت تسریع گردد.

یکی از مهم ترین چالش ها در برداشتن چربی در داخل دهان و پرهیز از آسیب به بافت‌های عصبی و عضلانی مجاور آن‌ها است و معمولاً جراحی بوکالفت تحت بی‌حسی موضعی یا بی‌دردی خفیف در کلینیک انجام می‌شود که برش های بسیار کوچکی در داخل دهان صورت می گیرد و چربی دهانی از خلال آن برش بیرون کشیده شده و برداشته می‌شود.

روش جراحی چربی بوکالفت

معمولا در هنگام جراحی بوکالفت شکاف باریک در داخل دهان صورت می گیرد. چربی های موجود در زیر گونه تخلیه می شود. این کار باعث کوچک تر شدن گونه ها می شود. پس از برداشتن چربی بوکالفت ، شکاف ایجاد شده با بخیه بسته می شود و به واسطه استفاده از نخ های سیلیکونی پس از مدتی هیچ نشانه ای از عمل بر روی صورت بیمار مشاهده نمی شود. داشتن احساس درد و ناراحتی پس از این عمل امری عادی است که پزشک با تجویز انواع مسکن ها این دردها را کنترل می کند.

بیشتر بخوانید : بوکال فت لیزری بهترین روش تخلیه چربی دهانی

دوره نقاهت

• ممکن است در 1 الی 2 روز ابتدای جراحی بوکالفت جای زخم و بخیه همراه با خونریزی باشد.
  • جای بخیه در داخل دهان پس از مدتی به طور کامل برطرف می شود.
  • جای زخم و اسکار باقی نمی ماند.
  • پس از عمل نیازی به بستری شدن نیست
  • بیمار می تواند بلافاصله پس از عمل به منزل برود.
  • ممکن است فرد تا چند روز بعد از عمل احساس درد یا ناراحتی داشته باشد.
  •  مصرف داروهای مسکن باعث کاهش درد و تسکین خواهد شد.

مراقبت های بعد از جراحی بوکالفت

• استفاده از دهانشویه و آنتی‌بیوتیک برای پیشگیری از عفونت‌ زخم‌ها ضروری است.
  • انجام ورزش‌هایی که احتمال باز شدن بخیه‌ها را افزایش می‌دهند، تا التیام زخم‌ها ممنوع است.
  • مصرف سیگار تا یک هفته ممنوع است.
  • بیمار باید مراقب بخیه‌ها و زخم‌ها باشد.
  • در روزهای ابتدایی پس از جراحی بوکالفت بیشتر از مایعات و غذاهای شل و ابکی ، مثل آش استفاده شود.
  • برای کاهش ورم ناشی از بوکالفت، بهتر است هنگام خواب زیر سر بلند باشد. استفاده از دو بالش کافی می باشد.
  • استفاده از گن مخصوص صورت فراموش نشود . معمولا باید تا یک هفته پس از بوکالفت از این گن‌ها استفاده شود . وظیفه این گن‌ها کاهش تورم و فشار روی ناحیه عمل شده است.