عمل بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی چیست؟ 

معمولا به مور زمان تغییرات زیادی در صورت افرادی که عمل های زیبایی انجام می دهند رخ می دهد. چشم ‎‏ها دریچه ‏‎ای به احساسات درونی انسان هستند که مراقبت از سلامت و زیبایی آن‏ها بسیار مهم است. افرادی که به طور مادرزادی دچار افتادگی پلک هستند به همین خاطر است که صورتشان همیشه غمگین و خسته به نظر می رسد و از این وضعیت به شدت ناراضی هستند معمولا عمل بلفاروپلاستی درمان مناسبی برای این مشکل است. همه افراد به دنبال زیبایی صورت خود هستند و این امری کاملا طبیعی است. جراحی پلک یا عمل بلفاروپلاستی پروسه ‏ای است که طی آن پوست پلک بریده شده تا چربی‏ های اضافه برداشته شود. این عمل معمولا برای برطرف کردن چربی پشت پلک و باز شدن چین و چروک های چشم می باشد که به زیبایی صورت و جوان تر شدن ان کمک زیادی می کند.

آیا عمل بلفاروپلاستی همیشه جنبه زیبایی دارد؟

معمولا این عمل فقط هدف برداشت چربی بر روی پلک نیست بلکه در برخی از مواقع  هدف درمانی دارد تا از هر گونه خطراتی که به چشم و بینایی  وارد می کند پیشگیری کند. قبل از اقدام و تصمیم گیری برای انجام این روش باید با پزشک و جراح خود مشورت کنید و نمونه کارهای قبلی را مشاهده نمایید. تمامی سوالات قبل از عمل را از پزشک متخصص بپرسید تا اطلاعات کافی در مورد عمل داشته باشید. در برخی از کشور های اسیایی بخصوص در آسیای شرقی این عمل در افراد جوان تر به منظور درشت تر شدن چشم ها انجام می شود.

مدت زمان عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟

معمولا عمل بلفاروپلاستی بدون بیهوشی انجام می شود کاملا سر پایی است در 2 الی 3 ساعت صورت می گیرد بعد از عمل بلفاروپلاستی می توانید بلافاصله مرخص شوید. در برخی از موارد شاید برای نتایج موفقیت امیز افراد، جراحی لیفت پلک در دو مرحله انجام دهد.

بیشتربخوانید : بوکال فت لیزری بهترین روش تخلیه چربی دهانی

سن مناسب برای انجام

سن مشخصی برای این عمل تعیین نشده است. برای افرادی که سن انها زیاد است عمل بلفاروپلاستی انجام نمی شود. معمولا افراد جوان تر به صورت کاملا ارثی از پف و یا افتادگی پلک رنج می برند. برای افراد که در سنین 40 یا 50 سالگی قرار دارند حدودا 10 تا 12 سال ماندگار و ثابت است. بعد از ان شاید جمع شدن پوست پلک اتفاق بیفتد که ان امر کاملا طبیعی است.

عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلک چه فوایدی دارد؟

  • همچنین زیر چشم‏ ها سه بخش جداگانه چربی ‏های مداری قرار دارند که به مرور زمان کاهش این چربی ‏ها باعث آویزان شدن پوست می‏ گردد. برداشتن چربی اضافی زیر چشم‏ ها باعث از بین رفتن چروک و سفت شدن پوست می‏ شود. 
  • پوست و چربی بیش از حد پلک‏ های فوقانی، علاوه بر ظاهری پف کرده موجب سنگین شدن پلک ‏ها می ‏شود و در بینایی فرد اختلال ایجاد می‏ کند. با حذف پوست و چربی اضافی می‏ توان دید فرد را بهبود بخشید.

درمان پف زیر چشم با عمل بلفاروپلاستی

معمولا عمل بلفاروپلاستی فقط برای افتادگی پلک نیست بلکه برای پف زیر چشم هم بسار موثر است.

در جراحی لیفت پلک از بی حسی استفاده می شود یا بیهوشی؟

این عمل معمولا با توجه به شرایط فرد، پزشک شاید از بیهوشی یا بی حسی موضعی بهره ببرد. در صورتی بیهوشی کامل انجام می شود که هردو ناحیه پلک و زیرچشم نیاز به عمل بلفاروپلاستی داشته باشند. معمولا این بیهوشی به پزشک کمک می کندتا حرکت عضلات چشم را در حین عمل بررسی کند تا عارضه جانبی ان را برطرف کند.

بیشتر بخوانید : رفع جای بخیه بعد از عمل زیبایی

مراقبت های قبل از عمل بلفاروپلاستی

  • در برخی از مواقع شاید پزشک به شما توصیه کند در روز عمل ناشتا باشید.
  •  سه هفته قبل از عمل از هر نوع نوشیدنی های الکی و سیگار کشیدن پرهیز کنید.
  •  قبل از انجام عمل بلفاروپلاستی حتما با پزشک متخصص مشاوره کنید و دستورالعمل‏ های قبل و بعد از جراحی را به صورت کامل و دقیق رعایت کنید.
  •  داروهای مصرفی خود از قبیل داروهای تجویزی، بدون نسخه و حتی مکمل ها را باید به پزشک گزارش دهید.
  •  قبل از اقدام به جراحی لیفت پلک، پزشک برخی آزمایشات مانند بینایی سنجی و اشک چشم را انجام می دهد.
  •  قبل از عمل نباید از داروهای که خون رابیشتر می کند بهره ببرید این داروها از جمله ایبوپروفن – ادویل – وافارین.

دوره نقاهت بعد از عمل

برای کبودی ها و ورم یا هر گونه عارضه بعد از عمل بلفاروپلاستی مدت ان 15 روز می باشد. برای کشیدن بخیه و چکاب بعد از عمل به پزشک متخصص خود مراجعه کنید. به طور کلی دوران نقاهت سخت و اذیت کننده ‏ای ندارد و به راحتی می‏ توان آن را سپری نمود. دوران استراحت بعد از عمل برای نتایج و فرم چشم ها بعد از چند ماه مشخص می شود.

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی

  • بعد از عمل بلفاروپلاستی نباید از لنز بهره ببرید حتما از عینک استفاده کنید.
  •  حساسیت به نور و تاری دید تا دو روز طبیعی است. اما اگر بیشتر از آن ادامه پیدا کرد حتما باید به جراح خود اطلاع دهید.
  •  برای بیرون رفتن حتما از عینک افتابی استفاده کنید.
  •  بعد از 7 الی 10 روز افراد می توانند بعد از عمل فعالیت های  روزمره خود را ادامه دهند.
  •  راه رفتن و فعالیت های سبک به بهتر شدن زخم ها کمک می کند.
  •  بعد از چند روز کبودی و ورم کمتر می شود.

بیشتر بخوانید : عمل سانترال لب و مزایا و معایب

عوارض بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی به دلیل این که در قسمت حساس صورت می گیرد خطرات مختلفی به همراه دارد که عبارتند از :

  • بخاطر این که در پشت پلک این عمل انجام می گیرد شاید بینایی فرد دچار اختلال گردد.
  • در انتخاب جراح خود بسیار نکته سنج و دقیق باشید. حتما نمونه کارهای قبلی را مشاهده کنید و با مشاوره و آگاهی تصمیم بگیرید. در صورتی که جراح  نتواند عمل بلفاروپلاستی را به خوبی به سرانجام برساند، افتادگی پلک، تاری دید و مسدود شدن دامنه دید را بدتر می کند.
  • در صورت مشاهده هرگونه علائم و نشانه ‏های متغیر و متفاوت از موارد ذکر شده، حتما پزشک جراح خود را سریعا در جریان قرار بدهید تا از مشکلات احتمالی پیشگیری و برطرف شود.
  • یکی از عیب های این عمل جای بخیه و زخم ان است.
  • از دیگر عوارض جانبی عمل بلفاروپلاستی می توان به خشکی چشم، خارش ناحیه اطراف چشم، آسیب به عضله پلک، ناتوانی در بستن چشم ها و پلک زدن اشاره کرد.
  • همچنین اگر این عمل توسط پزشک متخصص انجام نشود موجب عوارضی مانند عدم توانایی بستن چشم، عفونت، خشکی چشم، خونریزی، غیر طبیعی شدن چشم و ضعف در بینایی می ‏گردد.
  • مانند تمام جراحی های زیبایی دیگر اگر عمل لیفت پلک در مرکز معتبر و محیطی استریل انجام نشود خطر ابتلا به عفونت را به دنبال دارد.

هزینه بلفاروپلاستی چقدر است؟

شبیه همه عمل های زیبایی در این روش معمولا قیمت ثابت در نظر گرفته شده است. معمولاهزینه کلینیک با دستمزد پزشک کاملا متفاوت است. هرچه تخصص و تجربه جراح در این زمینه بالاتر باشد هزینه این عمل نیز بیشتر می شود.

 

نمونه کارهای بلفاروپلاستی

مدیر کلینیک هوژین
مدیر کلینیک هوژین
مقالات: 67

نظرات

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *