هایفوتراپی غبغب

هایفوتراپی غبغب چیست؟ از بین بردن غبغب بدون عمل جراحی

با افزایش سن معمولا اضافه وزن غبغب ایجاد می‌شود. البته عامل اصلی ایجاد غبغب موارد گفته شده نیست. ارثی بودن هم بر روی غبغب تأثیر زیادی دارد. تجمع چربی در زیر چانه و ناحیه گردن، روی اعتماد به نفس و حس زیبایی افراد تاثیر منفی خواهد گذاشت. یکی از روش های از بین بردن غبغب هایفوتراپی است.

در سال‌هایی نه چندان دور، روش مطمئنی برای حل این مشکل وجود نداشت، هایفوتراپی غبغب یکی از راههای از بین بردن چربی های زیر چانه است که میتوانید از آن بهره ببرید. البته مبتوان گفت این روش از بین بردن غبغب بدون عمل جراحی است

روش انجام هایفوتراپی غبغب

این روش با امواج متمرکز فراصوت به سمت بالا است. در این روش غیر‌تهاجمی، امواج فراصوت با ورود به لایه‌های عمیق پوست (در حدود 4 الی 5 میلی‌متر زیر پوست)، سلول‌های ناحیه تحت درمان را به کلاژن‌سازی تشویق می‌کنند. تشعشعات فراصوت متمرکز، همان امواج استفاده شده در سونوگرافی بوده و برای بدن هیچ عوارضی ندارند.

از بین بردن غبغب بدون عمل جراحی با هایفوتراپی غبغب

مراحل اولیه درمان هایفوتراپی غبغب

بررسی پزشک متخصص برای تعیین روش درمان و سپس انتخاب روش هافوتراپی غبغب که با تعداد جلسات، قیمت و تعیین نقاط تابش تشعشعات را مشخص می‌کند.در روز جلسه درمانی، بیمار باید با پوستی تمیز و فاقد لوازم آرایشی و بهداشتی به کلینیک مراجعه کند. البته خود پزشک هم قبل از انجام هایفوتراپی غبغب، ناحیه تحت درمان را تمیز خواهد کرد.

سپس متخصص ژل مخصوص سونوگرافی را روی پوست بیمار ریخته و هندپیس دستگاه را روی گردن قرار می‌دهد. در این مرحله شدت تشعشعات و طول امواج، براساس ضخامت چربی و افتادگی پوست تنظیم می‌شود. امواج متمرکز، دقیقا روی ناحیه مورد نظر متمرکز شده و با نفوذ به عمق آن، کلاژن را تحریک می‌کند.

با تولید و تجمع کلاژن در ناحیه گردن و زیر چانه، پوست محکم شده و افتادگی از بین می‌رود. لازم به ذکر است که این روش بدون درد و خونریزی بوده و هیچ آسیبی به بخش‌های مختلف بدن نمی‌رساند.

بیشتر بخوانید : درمان غبغب و دلایل ایجاد آن چیست؟

چند جلسه برای هایفوتراپی غبغب لازم است؟

تعداد جلسات غبغب با این روش یک الی سه جلسه می باشد. یکی از عامل محبوبیت این روش به کم بودن تعداد جلسات درمان مربوط می شود. در هر حال تعیین کردن تعداد جلسات بستگی به شرایط بیمار و تشخیص پزشک دارد. هر جلسه هایفوتراپی غبغب بین 30 الی 60 دقیقه و انجام آن نیازی به بیهوشی نخواهد داشت. بعد از گذراندن هر جلسه درمانی، شخص نیازی به گذراندن دوره نقاهت نداشته و می‌تواند انجام امور روزانه خود را از سر بگیرد.

هایفوتراپی غبغب ماندگاری دارد؟

نتایج غبغب با این روش 20 درصد الی 30 درصد ان را در حدود 4 الی 12 ساعت در هفته بعد از معاینه ببینید. در کل نتایج غبغب را 6 الی 9 ماه می توانید ببینید. البته این مدت زمان بسته به بدن هر فرد متفاوت است. و به مقدار تولید کلاژن در پوست بستگی دارد.

اگر بلافاصله بعد از انجام هایفوتراپی تغییر محسوسی مشاهده نکردید اصلا نگران نباشد زیرا این کار اثر خود را بعد از ۶ ماه به وضوح نشان می دهد که البته رعایت مراقبت های شما هم تاثیر زیادی دارد

ماندگاری این نتایج نیز به عواملی چون سن، سبک زندگی، رژیم غذایی و سلامت عمومی بدن مربوط می‌شود. ولی به‌طور‌کل، ماندگاری هایفوتراپی غبغب حداقل 6 ماه و حداکثر 3 سال است. البته یک عامل موثر دیگر در نتیجه و ماندگاری روش هایفو، استفاده از دستگاه اصل و با کیفیت است. یکی از بهترین ابزار‌ها برای انجام هایفو، دستگاه گلد پریمیوم است. این سیستم به عنوان پرفروش ترین دستگاه در کل دنیا شناخته می‌شود.

دستگاه گلد پریمیوم برای هابفوتراپی غبغب

برای چه افرادی مناسب است؟

  • افراد مبتلا به صرع، دیابت و بیماری‌های کبدی
  •  داشتن زخم یا تبخال در ناحیه تحت درمان
  •  بانوان باردار و شیرده
  •  وجود پروتز فلزی یا استنت در قلب

مراقبت بعد از هایفوتراپی غبغب

  • از خاراندن  یا ماساژ ناحیه تحت درمان به شدت پرهیز کنید.
  • تا چند روز از رفتن به استخر و سونا پرهیز کنید.
  • بدن خود را هیدراته نگه داشته و آب و آب‌میوه زیادی بنوشید.
  • اگر عمل زیبایی، بوتاکس یا تزریق ژل انجام داده‌اید آن را با پزشک معالج خود در میان بگذارید.
  • اگر به بیماری خاصی مبتلا بوده یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، به پزشک خود اطلاع دهید.
  • حتما پوست را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید : ناهمواری پوست بعد از لیپوماتیک غبغب و درمان

مزایا و معایب هایفوتراپی غبغب چیست؟

قطعا هر نوع عمل زیبایی مزایا و معایب خاص خود را دارد اما برخی از روش ها ممکن است عوارضی نیز اصلا نداشته باشند.

عوارض

یک روش ساده و بدون دردسر است. که نیازی به استراحت بعد از عمل نیست. به همین دلیل عوارض این روش بسیار نادر است. ورم کردن، قرمز شدن و سوزن سوزن شدن پوست از عوارض نادر هایفوتراپی غبغب که به ندرت در کلینیک‌های زیبایی اتفاق می افتد.

مزایا

در این روش خبری از برش، بخیه، کبودی، قرمزی، زخم و التهاب بر روی پوست نیست. بعد از هایفوتراپی غبغب می توان کارهای معمول روزمره را انجام داد. این روش نه عارضه خاصی بر روی پوست ایجاد نمی‌کند.

انجام تنها یک جلسه هایفو باعث بروز بهبودی به مدت یک تا سه سال می گردد و برخلاف روشهای لیزری نیاز به تکرار ماهانه چندین جلسه‌ای ندارد از نظر اقتصادی در مقایسه با روشهای جراحی انجام هایفو غبغب کم هزینه تر می‌باشد.

مدیر کلینیک هوژین
مدیر کلینیک هوژین
مقالات: 67

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *