تزریق فیلر

تزریق فیلر چیست؟

کم تر شدن چربی و کلاژن پوست یا زیاتر شدن سن باعث شل شدگی افتادن و ایجاد خطوط بر روی پوست می‌شود. ژل ها یا همان پرکننده‌های پوستی موادی هستند که به شرایط اولیه پوست و یا حجم دهنده و برطرف کردن چین و چروک ها و جای جوش و اسکار کمک شایانی می کنند. و در ناحیه های مختلف پوست که نیاز به کشیدن یا حجم دار شدن دارد انجام می شود و سپس به صورت کاملا مستقیم جای خالی به وجود امده در پوست را پر می کنند. اما تزریق ژل یا تزریق فیلر عارضه ی کم یا هزینه کمتری نسبت به عمل های دیگر دارد.

البته باید به این نکته توجه کنید که بعضی از فیلترها کلاژن ساز هستند ولی نتیجه ی ان زمان بر است تا اثر ان را کامل مشاهده کنید. فیلر ها یا دائمی هستند یا موقتی که فیلرهای دائمی از جنس سیلیکون بوده که کاربرد ان توسط پزشک توصیه نمی شود زیرا این نوع از فیلرها دارای عارضه ی زیادی از جمله جابه‌جا شدن و عفونت هستند. عالی ترین تزریق فیلر را با ما تجربه کنید. در کلینیک های با چند سال سابقه در تزریق فیلر، چربی وبا بهترین بوتاکس این کار ها را انجام دهید

بیشتر بخوانید : تزریق ژل لب با انزیم ایا گرانولوم به وجود می آید

به معرفی دو دسته از فیلرهای موقتی برای تزریق فیلر :

  • کلسیم هیدروکسیلاپاتیت
  • اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک

یکی از پرطرفدارترین فیلرهای غیر دائم هیالورونیک اسید است. که جزء بهترین فیلرها به حساب می آید و ماده کاملا طبیعی در بدن افراد تولید می شود. بنابراین هیالورونیک اسید در بعضی غضروف‌ها و مایع مفصلی و در بافت پوست هم وجود دارد وقتی این ژل در صورت تزریق می‌شود مانند یک بالش نرم عمل می کند و اگر صورت افراد دچار افتادگی پوست یا چین و چروک باشند را رفع می کند. این ژل مانند تزریق اب به پوست است و ان را شاداب و جوان می کند.

بیشتر بخوانید : تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو مناسب است؟

کلسیم هیدروکسیلاپاتیت

این نوع ژل به طور کاملا طبیعی در بافت بدن فرد وجود دارد. ژل مورد استفاده یک ماده بیوسنتتیک است یعنی این ژل حیوانی یا انسانی نمی باشد به همین دلیل ریسک واکنش الرژی خیلی پایینی دارد. این ژل دارای موادی که به شکل داربست انجام و کلاژن بدن همه افراد روی یک واحد رشد می کند. با گذشت زمان این اجزا به کلسیم و فسفات تبدیل می‌شوند. ولی به خاطر این که فیلرکلسیم هیدروکسیلاپاتیت حرکت نمی‌کنند با پرکنندگی بسیار بالا مناسب خطوط عمیق‌تر در اطراف لب، بین دو ابرو و پیشانی و همینطور برای پر کردن گونه‌ها و فک مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کل این نوع ژل ها نتیجه طبیعی دارد و عوارض ان خیلی کم یا نادر است.

مدیر کلینیک هوژین
مدیر کلینیک هوژین
مقالات: 67

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *