تزریق ژل لب

تزریق ژل لب با انزیم ایا گرانولوم به وجود می آید.

یکی از پر طرفدارترین روش های زیبایی تزریق ژل لب می باشد. امروزه در بین افراد تزریق ژل لب طرفداری زیادی پیدا کرده است اما در دنیای امروز مسئله ای که بسیار مهم و لازم است در مورد ان مشورت کنید این است که تزریق ژل لب نیز مانند سایر روش های زیبایی دارای عارضه جانبی خواهد بود. اما امروزه ژل های پر کننده و انواع فیلرهای گوناگون در بازار وجود دارند. این محصولات هر یک با نگاه کردن به اعتبار و کیفیت کارخانه تولید کننده، می‌توانند استانداردهای گوناگونی را شامل شده باشند.

اما در این مورد لازم است بدانیم که بعضی از این ژل ها همانطور که باید دارای استاندارد باشد مورد قبول افراد نبوده و شاید باعث ایجاد نتایج برعکس در بدن شوند. استفاده از هر گونه ژل های الوده باعث عفونت در پوست می شود. برای افرادی که مبتلا به این عفونت می شوند لازم است یک دوره ی کامل بعد از درمان از داروی انتی بیوتیک استفاده شود، اما اگر روند عفونت طولانی تر و بیشتر شود، باید تخلیه ژل لب با استفاده از آنزیم انجام گردد.

گرانولوم چیست؟

به یک نوع توده ی سفت و برجسته ای گفته می شود که در اثر عفونت به وجود می اید. این روش جزء گروه های نادری هستند که کمتر از 1 درصد در بین افراد به وجود می اید. گرانولوم حتی 6 الی 15 ماه بعد از تزریق ژل لب هم شاید به وجود بیاید.هیالورونیداز آنزیمی است که برای از بین بردن گرانولوم پس از تزریق ژل های صورت انجام می شود. افرادی که به دنبال راهی برای درمان با انزیم هیالورونیداز هستند یا شاید می خواهند عوارض جانبی تزریق ژل راکم کنند یا از بین ببرند مناسب است.

تزریق ژل لب و درمان آن با آنزیم هیالورونیداز

آنزیم هیالورونیداز عمومأ برای ترکیب کردن ژل های پوستی که به شکل نامنظم یا نادرست یا بیش از حد از تزریق استفاده می شود درست کنند. این آنزیم در قسمت های ژل پوستی که نیاز به ترکیب شدن دارد تزریق می شود. تأثیر تزریق هیالورونیداز بسیار سریع انجام می شود.

بیشتر بخوانید : عوارض بلفاروپلاستی ناموفق چگونه به وجود می آید؟

کاندیداهای مناسب تزریق آنزیم هیالورونیداز

اول از هرکاری لازم است پزشک سابقه بیماری های فرد را بررسی کند و به عدم وجود حساسیت به عوارض ناخواسته آن اطمینان حاصل کند. چرا که شاید بعضی از افراد دچار واکنش های  آلرژیک در برابر عوارض این بیماری که بوجود می اید شوند.. درصورتی که هر فرد قبل از اقدام به  تزریق ژل لب و استفاده از پرکننده‌ها که در قسمت هایی از بدن کرده اند، و از نتایج بدست امده ان راضی نبودند و مطمعن هستند به درمان هیالورونیداز واکنش نشان نمی دهند می توانند گزینه ی مناسبی برای استفاده از این روش باشند.

تزریق ژل لب و نحوه درمان گرانولوم با تزریق آنزیم

آنزیم هیالورونیداز یکی از انزیم های طبیعی شناخته شده است که در بدن افراد وجود دارد. برای درمان گرانولوم با استفاده از هیالورونیداز، توسط پزشک با استفاده از یک سوزن کوچک انزیم را در قسمت مشخص شده تزریق می کند. این درمان برای بعضی از افرادی که ژل‌های غلیظ هیالورونیک اسید را تزریق کرده اند،انتظار نداشته باشند در یک جلسه به نتیجه دلخواه برسند. در این روش این نوع افراد نیاز به چند جلسه تکراری تزریق آنزیم دارند.

تزریق ژل لب و اقدامات لازم پیش از تزریق آنزیم

یکی از اقداماتی که باید انجام دهید تمیز کردن صورت بعد از درمان است. باید بدون هیچ گونه ارایش و کاملا تمیز وارد کلینیک شوید. بهتر است از مصرف هر گونه داروی که درمان را متوقف می کند خودداری کنید. این داروها می‌توانند شامل آسپیرین، ایبوپروفن، مکمل‌های غذایی از جمله امگا ۶، سیر، ویتامین C، ویتامین E، گینگکوبیلوبا و مواردی از این دست باشند. هر گونه عوارضی مانند عفونت یا زخم‌های آکنه‌ای و بیماری‌هایی از جمله سرماخوردگی، سرفه و گلودرد، از انجام درمان خودداری کنید.

در صورتی که برای انجام درمان با استفاده از تزریق هیالورونیداز تجویز شده‌ باشد، قبل از انجام دادن درمان اصلی بهتر است یک ازمایش برای تشخیص عدم الرژی انجام گیرد. در صورتی که هیچ گونه علائمی مشخص نشد، می توانید برای درمان اقدام کنید.

بیشتر بخوانید : کاشت ابرو قبل از عمل و مراحل پیوند ابرو

مراقبت‌های بعد از درمان

• تا 12ساعت از محصولات ارایشی خودداری کنید
  • تا دوهفته بعد از درمان از حمام کردن زیاد و ورزش های سنگین. نوشیدنی های الکلی، خودداری کنید.
  • کمپرس سرد در بهتر شدن کبودی بسیار موثر است
  • تا 2 روز بعد از درمان از مصرف اسپرین پرهیز کنید.
  • در صورتی که شاهد هرگونه علائم پیش‌بینی نشده بودید، سریعاً به پزشک خود اطلاع دهید.

عوارض جانبی تزریق آنزیم

هیالورونیداز یکی از ساده ترین راه برای از نابودی اثر فیلرهای مبتنی بر اسید هیالورونیک است. اما باید توجه کنید شاید تزریق هیالورونید عوارض جانبی کمی به همراه داشته باشد یا شاید به دلیل وجود محصولات حیوانی است که باعث به وجود امدن واکنش آلرژیک در افراد می شود.