کاشت ابرو قبل از عمل

کاشت ابرو قبل از عمل و مراحل پیوند ابرو

برای کاشت ابرو قبل از عمل اماده شوید مشاوران در کلینیک هوژین تمام شرایط و کارها را به شما توضیح خواهند داد. ولی توضیح این شرایط باید کمی با روش های کاشت ابرو تفاوت داشته باشد. در اخر نتیجه عمل و کاشت خیلی مهم است که موفقیت امیز باشد.

بعضی از دستورات مشترک کاشت ابرو قبل از عمل

  • سیگار کشیدن را باید دو هفته قبل از عمل ترک کنید. چون سیگار کشیدن بر روی زخم و ترمیم اثر زیادی می گذارد و بهبودی شما را به تأخیر می اندازد.
  • قبل از عمل از مصرف الکل یک هفته قبل از عمل پرهیز کنید.
  • پزشکان کاشت ابرو قبل از عمل توصیه می کنند پوست ابروی خود را دوهفته قبل از عمل ماساژ بدهید. این کار را حداقل در روز یک بار 10 الی30 دقیقه  ادامه دهید.
  • اگر افراد داروی ماینوکسیدیل مصرف می کنند باید پزشک را در جریان بگذارند.
  • ممکن است پزشک توصیه کند قبل از عمل کاشت ابرو باید انتی بیوتیک مصرف کنید تا دچار عفونت نشوید در صورت هر گونه حساسیت و درد پزشک معالج خود را در جریان بگذارید.
  • باید دو هفته قبل از عمل از مصرف داروی اسپرین یا داروی ضد التهاب و مکمل های مولتی ویتامین یا معدنی و مکمل های گیاهی استفاده نکنید. اگر در اثر بیماری نیاز به این داروها دارید باید با پزشک معالج خود برای کاشت ابرو مشورت کنید.
  • دو هفته قبل از عمل باید از مصرف داروهای ضد افسردگی بتا بلوکرها و داروهای رقیق کننده خون بپرهیزید اگر در اثر بیماری نیاز به این دارو دارید باید با پزشک خود در این مورد مشورت کنید.

در نتیجه کاشت ابروی بهتر بستگی به سن و شرایط شما دارد در کلینیک، مشاور و پزشک شما در این مورد به شما اطلاعات کافی می دهد و از پذیرش افرادی که سن پایین یا بالا دارند خودداری می کنند. در این مورد باید دقت کنید که سن در نتیجه عمل کاشت ابرو تأثیر زیادی دارد.

بیشتر بخوانیم ؛ 10 کاری که باید پیش از کاشت ابرو انجام بدهیم

پس از جراحی چه اتفاقی می افتد؟

بعد از عمل پزشک دستورات لازم را برای مراقبت در خصوص غذا و داروها که در بهبود ان موثر خواهد بود به شما می رهند. در انجام دادن انها دقت لازم را به کار ببرید. مهم ترین خطری که شما را تهدید می کند اصابت یا برخورد ابروی شما به چیزی است یا زمانی که می خواهید سوار ماشین یا پیاده می شوید.

دقت زیاد برای این کارها ضمانت کامل برای نتیجه عمل کاشت ابرو خواهد بود ولی پیشنهاد برای کاشت ابرو این است که یک هفته کامل در منزل استراحت کنید اگر ابروی شما دچار تورم شد شما باید حتما از مسکن استفاده کنید به این ترتیب برای از بین بردن این وضعیت و اجازه دادن به درمان زخم خود، زمان به دست خواهید آورد. قبل از کاشت ابرو باید این مسأله را با برنامه‌ ریزی درست انجام دهید.

کاشت ابرو قبل از عمل

مراحل کاشت ابرو

  • کاشته شده واحد فولیکولی
  •  استراحت
  •  نگه داشتن واحد فولیکولی
  •  اماده کردن واحد فولیکولی
  •  عکس برداری
  •  استخراج واحد های فولیکولی از نواحی اهداکننده
  •  مراجعه بیمار به کلینیک
  •  طرح پردازی نواحی اهداکننده و دریافت کننده
  •  دوره بعد از کاشت ابرو و رعایت توصیه های بعد از کاشت

هفته دوم بعد از کاشت ابرو

در هفته های اول ورم و قرمزی وجود دارد. در هفته های نخست کمتر و از بین می رود. اگر در این مدت در پوست ابروی خود پوسته پوسته دیده اید جای نگرانی نیست. با شستشوی مناسب و درست این پوسته خشکی را برطرف می شود. داروهای که توسط پزشک تجویز شده برای کاشت ابرو به درستی ان را مصرف کنید. تا بهترین نتیجه را از عمل کاشت ابرو بگیرید تاهیچ گونه مشکلاتی  در اثر  مصرف داروها به وجود نیاید. در این صورت مصرف درست داروها اهمیت زیادی دارد.

هفته سوم

ممکن است در محل کاشت در هفته های سوم موهای ابرو ریزش داشته باشد. جای نگرانی نیست شاید تا پایان ماه ادامه داشته باشد. فرایند ریزش موهای ابروی کاشتی امری کاملا طبیعی و جای هیچ گونه نگرانی نخواهد بود. دلیل ریزش این که فولیکول های مو وارد فاز شوک می شود. این اتفاق موجب ریزش مو خواهد شد. تنها در این روش فقط تار موها ریزش و فولیکول های مو سالم می ماند. در این مرحله دوباره شاهد رشد موها خواهید شد. در هفته های سوم  محل ابرو مثل موهای که تازه کاشتی دیده شود. این دوره خواب موهای ابرو نام دارد قبل از شروع دوباره رشد موها اتفاق می افتد زمان شروع و پایان ان برای بعضی از افراد متفاوت است.

ماه دوم تا چهارم

در این دوره زمانی اغلب موهای ابرو رشد دوباره ی خود را اغاز می کنند. یا هنوز ممکن است موها کم پشت باشد و به تراکم دلخواه نرسیده باشد. بانک موی اهدا کننده در این دوره در بازده زمانی ترمیم می شود وهیچ گونه علائمی در این قسمت مشاهده نمی شود.

ماه پنجم تا نهم

در این دوره بازده زمانی موهای ابرو کاملا به رشد خود ادامه می دهند. یا می توان موهای کاشتی در این دوره اصلاح کنید. در این دوره هنوز هم احساس کم پشتی خواهید کرد اگر به اخر  ماه برسد رشد موها بیشتر می شود و موهای رشد کرده صخیم خواهد شد و موها در این دوره به حالت طبیعی خود باز می گردند. بنابراین پس از ماه ششم می توان شاهد انعطاف پذیری بیشتر ابرو نیز بود.

سال اول بعد از کاشت ابرو

بعد از گذشت یک سال شما شاهد روند رشد موهای ابروی خود در بعضی از نواحی مختلف ابرو خواهید بود. بخاطر رشد دوبار و بیش از اندازه ان از پوست ابرو خارج و تراکم ان به حد قابل قبول خود می رسد. اگر موهای رشدی حالت فر داشته باشد. جای نگرانی نیست این امر کاملا طبیعی و این حالت به مرور زمان از بین خواهد رفت.  سپس مشکلات موهای کاشتی ابرو تا پایان سال باید از بین برود. و با پایان سال خیال بعضی از افراد از موهای کاشته ‌شده تاحدودی راحت تر می شود.

سال دوم بعد از کاشت ابرو

اغلب افراد برای موهای کاشتی ابرو لحظه شماری می کنند. در سال دوم نتیجه ان کاملا دیده می شود. بعد از دو سال موهای ابرو به روند رشد طبیعی خود ادامه و به تراکم بهتری خواهند رسید. ضخامت موها بیشتر از سال اول خواهد بود. در سال دوم موهای ابرو پر پشت و حجم دهی موها بیشتر خواهد شد. همچنین شاهد رشد و تراکم بیشتر موهای کاشته شده نیز خواهید بود. می توان گفت بهترین زمان برای نتیجه نهایی کاشت ابرو سال اول بعد از کاشت می باشد.

مدیر کلینیک هوژین
مدیر کلینیک هوژین
مقالات: 67

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *