کاشت ابرو برای بیماران هپاتیت انجام می‌شود؟

کاشت ابرو برای بیماران هپاتیت انجام می‌شود؟

ایا کاشت ابرو برای بیماران هپاتیت مناسب است یا خیر؟ ریزش موهای ابرو نه تنها در افراد بیمار بلکه در افراد سالم هم یک اتفاق کاملا عادی است. معمولا روزانه هر فرد به طور عادی 50 الی 150 تار مو را از دست می دهد. این میزان ریزش موهای ابرو جای نگرانی نیست. زیرا هر فرد به تنهایی 100000 تا فولیکول مو در ابرو دارد اگر فردی روزانه از 150 تار مو بیشتر ریزش داشته باشد این مسئله کاملا جدی خواهد بود. برخی افراد هستند که ریزش موهای ابرو زیادی دارند در اخر دچار کم پشتی می شوند.

دلیل این همه ریزش استفاده از مواد شیمیایی، محصولات مراقبت از ابروها، محصولات زیبایی و بهداشتی، عوامل ارثی و بیماری‌های مختلفی همچون هپاتیت و برخی از داروهای درمانی برای کنترل این بیماری می‌باشد. مصرف داروی بیماری هپاتیت موجب ریزش موهای ابرو در افراد می شوند. برخی تلاشها  برای درمان این بیماری و استفاده از روش کاشت ابرو برای این نوع بیماری مناسب است. توجه کنید یک نکته درباره این نوع بیماری برای کاشت ابرو بسیار مهم است.

برای انتقال این بیماری از طریق سوزن های خونی نمی توانند برای پیوند موهای ابرو، در هر کلینیکی اقدام به جراحی زیبایی کنید. باید اقدامات لازم برای پیدا کردن کلینیک معتبر برای بیماران هپاتیت انجام شود. در کل تعداد کلینیک ها برای درمان این نوع بیماری زیاد نیستند. در ادامه مطلب به برخی از علائم های این بیماری می‌پردازیم.

آیا می‌توان با وجود هپاتیت، کاشت ابرو انجام داد؟

بله، ولی بعضی از کلینیک ها بخاطر انتقال ان به بیماران دیگر کاشت ابرو را انجام نمی دهند. ولی برخی از  کلینیک ها ی خاص می توانند عمل کاشت ابرو را انجام دهند. در حالت کلی، خود عمل کاشت ابروی طبیعی در افراد مبتلا به بیماری هپاتیت مشکل‌ساز نیست و این افراد می‌توانند به راحتی این متد را انجام دهند. افردی که این بیماری را دارند اگر ویروس ان فعال باشند قبل از انجام عمل کاشت ابرو باید صدرصد ازمایش خون برای دانستن وضعيت سلامت بدن خود را انجام دهند و تحویل پزشک یا متخصص بدهيد. یا افرادی که قبلا از هپاتیت رنج می بردند حتما یک سری ازمایش خون جدید برای پزشک انجام دهند تا کاشت ابرو را با خیال راحت تر و بهتر پیش ببرید.

بیشتر بخوانید : درمان لیکن پلان باعث ریزش مو خواهد شد؟

نحوه کاشت ابرو در بیماران هپاتیتی چگونه است؟

  • استفاده از دستکش های مخصوص این بیماری
  • ضدعفونی کردن تمام کلنیک توسط پرسنل
  • انتخاب قسمت اهدا کننده کاشت ابرو برای فولیکول های اماده
  • پس از آماده‌سازی و برش در ناحیه گیرنده، پیوندها به طرز ماهرانه‌ای توسط دکتر متخصص در منطقه کم پشتی ابروها قرار می‌گیرند. زاویه و جهت رشد موهای ابرو بعد از پیوند، به برش‌هایی که قبلاً توسط پزشک ایجاد شده است بستگی دارد. برش زدن حرفه‌ای و عمق قرار گرفتن گرافت، در نهایت منجر به حصول یک نتیجه طبیعی و زیبا می‌شود.
  • کاشت زمانی رخ می دهد که فولیکول ها برای پیوند در جای خود قرار بگیرند.
  • یک متخصص ماهر و باتجربه قبل از کاشت ابرو فولیکول ها را زیر میکروسکوپ بررسی کرده و برخی از انها که شباهت زیاد به موهای ابرو دارند انتخاب می کنند.
  • برای کاشت بانک موی تعیینی موهای ابرو یا به صورت نواری یا منفرد برداشته می شود.

کاشت ابرو در افراد مبتلا به هپاتیت

امروزه افرادی که به هپاتیت مبتلا هستند تمایل زیادی برای کاشت ابرو دارند سوال های زیادی در ذهن این نوع افراد وجود دارد که یکی از این سوالات این است ایا می توانند عمل پیوند مو را انجام‌ دهند؟ یا اینکه چگونه این بیماری، روند بهبودی پس از پیوند طبیعی موهای ابرو را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟ در مطلب زیر به این سوالات و پیرامون ان برای بیماران هپاتیت که ایا می توانند کاشت ابرو را انجام دهند می پردازیم.

آیا هپاتیت می تواند باعث ریزش موهای ابرو شود؟

امروزه بیماری هپاتیت اثر خود را بر روی قسمت های مختلف بدن از جمله کبد و به طور غیرمستقیم بر سلامت موهای ابرو، پوست و ناخن‌ها تاثیر می گذارد، برنامه درمانی این نوع بیماری تأثیر زیادی بر روی ریزش موهای ابرو دارد. کبد یک مورد مهم در دستگاه گوارش است در نتیجه یک مشکل بسیار ریز عواقب کل ارگانیسم را به دنبال دارد. کبد به دفع سموم کمک خیلی زیادی می کند. در صورتی که کبد در اثر این بیماری یا درمان ویروس هپاتیت به خطر بیفتد، تجمع سموم در بافت‌های بدن باعث کمبود مواد مغذی و التهاب می‌شودو می تواند باعث مشکل در رشد موهای ابرو ، پوست و ناخن‌ها شود چون کمترین مواد غذایی و انرژی لازم برای احیای بدن هستند.

مزایای کاشت ابرو برای بیماران هپاتیتی چیست؟

همانطور که قبلا گفته شده داروهای که برای درمان و کنترل بیماران مبتلا به هپاتیت داده می شوند صدرصدباعث ریزش موهای ابرو می گردند. پیوند مو برای بیماران هپاتیت عوارض جانبی به همراه دارد که میتوان ان را درمان کرد. در این صورت نباید نگران این عوارض و حجم موهای ابروی خود باشيد در نتیجه پیوند مو در این نوع افراد موجب زیاتر شدن اعتماد به نفس شده  و جوان تر شدن ظاهر را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید : 10 کاری که باید پیش از کاشت ابرو انجام بدهیم

عوارض های بعد از کاشت ابرو در افراد متبلا به هپاتیت

  • تورم در قسمت اهدا کننده و دريافت کننده فولیکول مو
  • اسیب زدن به بافت ابروها
  • کبودی های بیش از حد
  • خونریزی شدید
  • در صورت باقی ماندن برش های غیر ماهرانه توسط پزشک
  • عفونت

چه کسی در معرض خطر ابتلا به این بیماری است؟

  • خالکوبی در موقعیت ضدعفونی نشده
  • تجهیزات دندان پزشکی در کلینیک های نامعتبر
  • در صورت ایجاد رابطه جنسی و رعایت نکردن نکات بهداشتی با افراد غیر
  • وجود بیماری در مکان های از جمله ارایشگاه
  • در صورتی که مادر باردار به بیماری هپاتيت مبتلا شده باشد در این صورت این بیماری می تواند به نوزاد داخل شکم مادر هم منتقل شود.
  • جمع‌آوری یا انتقال خون در مدت اقامت در بیمارستان یا در مراکز درمانی

خطرات کاشت ابرو در بیماران مبتلا به هپاتیت

اغلب متخصصان اجازه نمی دهند افراد مبتلا به هپاتیت که برای بیماری هیچ گونه اقدامی نکرده‌اند یا در صورت انجام آزمایشات مختلف متوجه این بیماری شده اند عمل پیوند موهای ابرو را انجام دهند زیرا این ویروس چه برای فرد بلکه برای کادر درمان خطرناک است.

  • بعد از انجام عمل پیوند موهای ابروی بدن فرد مبتلا به این بیماری بسیار ضعیف می شود در این صورت بیشتر در معرض عفونت قرار می گيرند.
  • بخصوص برای کادر درمان و افراد دیگر خطرناک است.

آیا در صورت بهبودی یا درمان هپاتیت، می توان پیوند موهای ابرو انجام داد؟

اگر در گذشته دچار بیماری هپاتیت شده اید ولی به مرور زمان بهبود یافته اید در این صورت هیچ گونه مشکلی برای امپلنت مو وجود ندارد. این بیماری که در گذشته داشته اید هیچ گونه تأثیر در نتایج عمل کاشت ابرو ندارد. در صورت ادامه داشتن درمان، برنامه عمل پیوند مو تغییر زیادی نخواهد کرد. تنها تفاوت بیماران هپاتیت با افراد دیگر این است که عمل معمولا در محیط های کاملا ضد عفونی شده انجام می شود.

بیشتر بخوانید : پوسته شدن بعد از کاشت ابرو و پوسته پوسته شدن ابرو چیه گونه است؟

بهترین روش برای انجام کاشت ابرو در بیماران هپاتیتی چیست؟

تشخیص این نوع بیماری باید زیر نظر پزشک یا گاهی می تواند زیر نظر فرد داوطلب هم باشد. کاملا روش انتخابی اختیاری است و بدون هیچ گونه اجباری خواهد بود. لازم است فرد با پزشک معالج خود یک جلسه مشورت کند و بعد از بررسی شرایط فرد روش انتخابی مد نظر را پیشنهاد می دهند. این روش ها در کلینیک ها می تواند شامل SUT، FUT، میکروگرافت و … باشد. در روش FUT فولیکول های مو یک نوار باریک بیضی شکل از قسمت اهدا کننده برداشته می شود. بعد از ان این قسمت را پاسمان یا بخیه میزنند.

بنابراین در آن قسمت یک نوار نازک سفید باقی می‌ماند. که البته با رشد مو‌های ابرو در اطراف اسکار، در آینده پوشیده خواهد شد. در روش SUT فولیکول های مو به شکل تکی و توسط دستگاه میکروموتور انجام می شود و در این روش جای زخم در افراد باقی نمی ماند. در این روش کاملا فولیکول ها از هم دیگر جدا و برای قسمت اهدا کننده تولید می شود.

زمان بهبودی و مراقبت های بعد از عمل

  • بعد از عمل فرد برای خوابیدن از بالش گردنی استفاده می کند. زاویه سر باید 45 درجه بالاتر از بدن باشد  تا به موهای تازه کاشته شده ابرو اسیب نزند.
  • تا یک هفته لباس دکمه دار بپوشید. زیرا پوشیدن هر گونه لباس به غیرز لباس دکمه دار باعث جا به جا شدن موهای پیوند شده ابرو می شود.
  • در دوران کاشت ابرو مصرف دارو برای افراد مبتلا به  بیماری هپاتیت باید زیر نظر پزشک استفاده شود در صورت هر گونه عوارض جدی باید به پزشک معالج خود اطلاع دهید.
  • تا مدتی کوتاه که پزشک توصیه می کند باید با اسپری ابپاش موهای ابرو را سشتشو دهید نباید چند مدت به طور مسقیم زیر دوش حمام بروید.
  • از هفته سوم به بعد از پیوند موهای ابرو، ریزش موهای کاشتی ابرو شروع می‌گردد. که البته موقتی است. بین هشت تا ۱۲ هفته ی بعد، مو‌های جدید از فولیکول‌های پیوند شده رشد می‌کنند. رشد جدید طی شش تا نه ماه آینده پیشرفت خواهد کرد اما می‌تواند یک سال بعد از پیوند مو به اثر کامل خود برسد.

پیوند مو را یک راه حل دائم و مطمعن برای ریزش موهای ابرو می توان در نظر گرفت. عمل کاشت ابرو معمولا برای افرادی که مبتلا به بیماری هپاتیت هم هستند مناسب است. انجام کاشت ابرو به روش کاملا جدید و مدرن صورت می گیرد و به همین دلیل در هنگامی که فرد مبتلا به بیماری خاصی است آسیب‌های کمتری را برای او به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید : کاشت ابرو قبل از عمل و مراحل پیوند ابرو

خطرات کاشت ابرو بیماران هپاتیتی برای کادر درمان

درست است که امروزه خطر ایمپلنت مو برای بیماران مبتلا به هپاتیت که درمان نشده‌اند وجود دارد اما انجام این عمل برای کادر درمان هم خطرناک است. در صورت راه های انتقال بیماری هپاتیت در کلینیک های زیبایی اماده برای عمل کاشت ابرو و دیگر کارهای زیبایی برای این نوع بیماری پذیرا نیستند. به عبارت ساده تر نمی توانند ریسک این کار را بپذیرند. یکی از راه های بسیار ساده برای انتقال این بیماری خون فرد آلوده است. و همانطور که می‌دانید پزشک و دستیارانش طی پیوند مو با تجهیزات تیز منجر به زخم شدن سر زیباجو و در مواردی زخم شدن دست خود می‌شوند. که احتمال انتقال این بیماری را بیشتر می کند. در این صورت بیمار می تواند به کلینیک حرفه ای و متخصص ماهر مراجعه کند تا این خطرات را به حداقل برساند.

مدیر کلینیک هوژین
مدیر کلینیک هوژین
مقالات: 67

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *