عمل بوکال فت

عمل بوکال فت چیست؟

انجام این عمل زیبایی را در برخی از کلینیک ها شنیده اید. که در مورد این عمل و فواید آن برای افرادی که می خواهند این عمل را انجام دهند. عمل بوکال فت به جراحی برداشتن توده‌های چربی از گونه‌های پر با هدف باریک سازی و ایجاد انحنای بیشتر در افراد دارای صورت گرد گفته می‌شود. اگر تا به الان فهمیدید این عمل چیست می گوییم که این عمل دارای مزایای برجسته سازی گونه، بهبود ظاهری صورت، افزایش انحنای صورت و افزایش اعتمادبنفس می باشد.

این عمل معمولا برای انجام دادن، نیازمند یک پزشک متخصص و با تجربه است. انجام این عمل با یک متخصص با تجربه عارضه های مانند ایجاد عدم تقارن در صورت، آسیب عصب صورت، آسیب غدد بزاقی، عفونت را به دنبال دارد به همین خاطر برای انجام ان از جراح پلاستیک دارای بورد و متخصص، این عمل را باید انجام داد.

عمل بوکال فت چیست؟

برای جواب این پرسش که بوکال فت چیست باید به انها گفت که بوکال فت یک توده چربی گرد و طبیعی است که در میان عضلات صورت در قسمت تو خالی زیر استخوان چانه وجود دارد. توده بوکال فت بر روی زیبایی صورت تأثیر زیادی دارد. این توده معمولا به کمتر شدن نیروی وارد شده به عضلات جونده فک کمک زیادی می کند. در بخشی از ان معمولا توده کمی بزرگتر دیده می شود و تا شقیقه فرد ادامه می یابد. اما در برخی از افراد بوکال فت رشد بسیار زیادی داشته باعث پُری زیاد از حد ناحیه تحتانی صورت می شود.

معمولا همه افراد از بوکال فت رنج می برند اما اندازه چربی در برخی از انها با یک دیگر متفاوت است. چنانچه توده‌های چربی باکال بزرگی دارید، ممکن است احساس کنید که صورت شما بیش از حد گرد یا توپر است.داشتن گونه برجسته و بزرگ مسئله بسیار مهمی نیست ولی اگربرخی از افراد به دنبال گونه های کوچک تر هستند پزشک متخصص به شما این عمل را پیشنهاد می دهد.

توده های چربی بوکال فت چیست؟

این نوع توده های چربی بوکال فت معمولا در گونه های افراد وجود دارد اگر برخی از افراد بوکال فت بزرگ تری داشته باشند به احتمال زیاد این فرد صورتی چاقی دارند. این عمل معمولا باعث کمتر دیده شدن سن افراد می باشد. در اخر این نوع چربی در داخل گونه باعث نارضایتی افراد از صورت خود شده اند. هنگامی که با این عمل توده های چربی از صورت فرد خارج می شود ظاهر صورت انها باریک تر و منحنی تر نمایان می شود. هر فرد خود به تنهایی دارای توده بوکال فت در اندازه های مختلف است.

علاوه بر این، احتمال دارد توده چربی بوکال در یک گونه اندازه‌ای متفاوت نسبت به گونه دیگر شما داشته باشد. این عمل معمولا برای افرادی که توده در داخل گونه دارند ولی صورت انها باریک تر دیده می شود عمل انجام نمی شود.

بیشتر بخوانید » بوکال فت لیزری بهترین روش تخلیه چربی دهانی

مزایای عمل بوکال فت چیست؟

شاید این سوال قبل از عمل برای شما پیش‌آمده باشد که ایا عمل بوکال فت چه مزایای به همراه دارد که در این مطلب بیان می شود :

  • برخورداری از گونه‌های مشخص‌تر
  •  بهبود خطوط صورت
  •  جوانسازی فرم صورت
  •  بهبود ظاهری صورت
  •  افزایش اعتماد به نفس

منظور از عمل بوکال فت چیست؟

برای اماده کردن این نوع افراد برای عمل از داروی بی حسی موضعی استفاده می شود. برای خارج کردن توده ها یا چربی یک برش کوچک در ناحیه ی نزدیک دندان آسیاب بالای بیمار ایجاد می کند و با ظرافت توده های چربی را با این عمل بر می دارند و در اخر برش ها را با بخیه می بندندو برای جلوگیری از عفونت دهانی و با دستورالعمل‌هایی برای مراقبت از صورت در دوران نقاهت از یک دهان شو برای داخل دهان بهره می برند.

فاکتورهایی که باید پیش از برداشتن توده چربی بوکال در نظر گرفته شوند، کدامند؟

فاکتور های که برای انجام این عمل و برداشت توده های چربی مورد نیاز است عبارتند از :

شکل ظاهری صورت

در عمل بوکال فت اگر چربی موجود در زیر گونه را از بین ببریم باعث برجسته شدن گونه ها می شود. معمولا اندازه برجستگی گونه های افراد به توده چربی این عمل ارتباطی ندارد. در موارد خاص، اندازه گونه یک فرد در نتیجه رسوبات چربی یا رشد بیش از حد عضله در فک است.

زمان بهبودی

دوران استراحت این عمل بعد از، از بین بردن توده ها بسیار کم است. اما برای نتایج ان حداقل چند ماه به طول می انجامد. پزشک برای برنامه ریزی حذف توده های چربی بوکال به هر کدام از افراد کمک زیادی می کند. جراح پلاستیک علاوه بر توضیح در خصوص نحوه برداشتن توده چربی بوکال پیش از جراحی، می‌بایست دستور العمل های درمان بعد از عمل را ارائه دهد.

بیشتر بخوانید » مراقبت بعد از لیپوساکشن غبغب

چه اشخاصی کاندیدای مناسب برای عمل بوکال فت محسوب می‌شوند؟

  • از سلامت جسمی خوبی برخوردار هستید.
  •  وزن خوبی دارید.
  •  صورت گرد و توپری دارید.
  •  از پری گونه‌های خود راضی نیستید.
  •  برجستگی کاذب گونه دارید (به دلیل ضعف توده چربی باکال توده چربی گرد کوچکی در گونه بوجود می‌آید).
  •  به دنبال جراحی زنانه‌سازی صورت هستید.
  •  انتظارات واقع بینانه‌ای دارید.
  •  سیگار نمی‌کشید.

انجام عمل بوکال فت در چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

اگر سن افراد بیش از حد نرمال باشد یا سن انها افزایش یابد به طور کاملا طبیعی چربی یا توده های انها از بین می رود. این روش معمولابر غبغب و سایر علائم پیری صورت تأکید می شود.

چنانچه فرد دچار آتروفی نیمه صورت پیشرونده (سندرم پاری-رومبرگ) است: این اختلال نادر باعث جمع شدن پوست یک طرف صورت می‌شود. چنین عنوان شده که این بیماری روی توده چربی بوکال تأثیر می‌گذارد.

 اگر صورت برخی از افراد به طور طبیعی باریک باشد شاید با بالا رفتن سن جراحی فوق منجر به فرو رفتن گونه‌های وی شود.

عوارض احتمالی حذف بوکال فت چیست؟

در جواب این سوال که حذف عوارض بوکال فت چگونه است باید گفت که این کار نیاز به تخصص و تبحر بالا دارد. حذف این نوع عمل کاملا بدون خطر است با این حال، خطر عوارض جانبی در صورت عدم مراجعه به یک پزشک متخصص و متبحر برای جراحی وجود دارد. که عبارتند از :

  • عفونت
  •  واکنش منفی به بیهوشی
  •  هماتوم
  •  قفل کردن فک
  •  سروما (تجمع مایعات)
  •  آسیب غدد بزاقی
  •  آسیب عصب صورت
  •  ترومبوز ورید عمقی
  •  عوارض جانبی قلبی یا ریوی
  •  حذف بیش از حد چربی
  •  عدم تقارن صورت
  •  نتایج ضعیف
  •  خونریزی بیش از حد

 بیشتر بخوانید » رفع جای بخیه بعد از عمل زیبایی

کوچک سازی بوکال فت چه مدت طول می‌کشد؟

نتایج این عمل تا به امروز برای کوچک سازی چربی دائمی است. با این حال، کل صورت فرد همچنان بالغ خواهد شد شاید با بالا و پایین امدن وزن تغییر ایجاد کند.

بهبودی پس از کوچک سازی چربی بوکال چگونه است؟

شاید گونه شما در اثر عمل زخمی باشد یا رژیم شما بعد از عمل تا چند روز شامل غذاهای نرم باشد. شاید بعد از عمل شاهد کبودی های خفیف در صورت باشید. تورم متغیر است اما به طور کلی قابل تحمل می‌باشد. بهبود تورم بعد از عمل تا مدتی طول می کشد و  این بدان معنی است که مشاهده نتایج بهتر هفته‌ها تا ماه‌ها زمان لازم دارد و با گذشت زمان بهبود می‌یابد.

 آیا احتمال بازگشت بوکال فت وجود دارد؟

بوکال فت معمولا یک روش عمل دائمی است که برگشت ان امکان پذیر نیست. هنگام برداشتن توده ها و چربی ها دیگر در زیر گونه ها دوباره تولید نمی شود و گونه‌های بیمار با وجود افزایش وزن و چاقی در سایر نواحی بدن تا ابد باریک می‌ماند. معمولا در هنگام عمل چربی های بوکال برداشته می شود. اما در صورت بالا رفتن وزن شما امکان بازگشت چربی خیلی زیاد است.

بهترین سن برای از بین بردن توده چربی بوکال چیست؟

بهترین سن مناسب جراحی بوکال فت براساس شرایط و اهداف بیمار کاملا متفاوت است. در کل برداشتن چربی بوکال به بیمار کمک می‌کند تا فرم صورت خود را با لاغر کردن ناحیه گونه صورت افزایش دهد. در این عمل خط فک و گونه ها کاملا دیده می شود و افراد به صورتی باریک و خوش فرم دست می یابند.

مدیر کلینیک هوژین
مدیر کلینیک هوژین
مقالات: 67

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *