توده چربی بوکال‌فت باعث پیری می‌شود؟

توده چربی بوکال‌فت باعث پیری می‌شود؟

امروزه در میان افراد در این عصر ارایش های زیادی انجام می دهند و افراد مشهور مانند کریسی تیگان، آشکارا به انجام عمل جراحی برداشتن توده چربی بوکال‌فت اعتراف می‌کنند و علاقه زیادی به این روش نشان می دهند. هدف برخی از افراد برای انجام این عمل، صورت زیبا و کانتور شده است که سایه در وسط گونه ایجاد می شود. حذف توده چربی بوکال‌فت که در زیر استخوان گونه قرار دارد، زوایای صورت شما را مشخص می‌کند. این روش که جراحی گونه یا لیپکتومی بوکال نیز نامیده می‌شود، در میان افراد دارای گونه‌های پهن و پر که می‌خواهند ظاهری تراشیده‌تر داشته باشند، بسیار محبوب است.

برخی از افراد برای از بین بردن این توده چربی اقدامات لازم را انجام می دهند. به همین دلیل این عمل مورد توجه همه افراد قرار گرفته است در این عمل معمولا چربی های بوکال برداشته می شود و صورت انها لاغرتر به نظر می رسد. اما سوالات زیادی پیرامون این جراحی وجود دارد از جمله، بوکال فت باعث پیری می‌شود؟ آیا این جراحی ماندگاری بالا دارد یا بعد از مدتی چربی بوکال مجدد تولید خواهد شد؟ آیا این جراحی عوارضی را در پی خواهد داشت و چندین سوال دیگر که ما در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد.

البته اگر بخواهید چربی را با این نوع عمل بردارید تا صورتتان زیباتر به نظر برسد  این سوال وجود دارد که ایا بوکال فت باعث پیری میشود؟ خوشبختانه، پاسخ کوتاه این است، خیر.  برای یافتن دلیل آن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

توده چربی بوکال‌فت چیست؟

معمولا این نوع چربی بوکال در میان گردی گونه ها ایجاد می شود و از فک و دندان ها محافظت می کند و به ماهیچه های صورت اجازه منقرض شدن می دهد و چربی بوکال را در صورت زخیره می کند. برای اکثر افراد، این چربی با افزایش سن کاهش می‌یابد. با این حال، برای برخی افراد، چربی بیش از حد بوکال می‌تواند تا بزرگسالی باقی بماند و باعث ایجاد چهره بچه‌گانه و چاق شود.

توده چربی بوکال‌فت

علت به وجود آمدن توده چربی بوکال‌فت چیست؟

دو دلیل برای به وجود امدن این نوع چربی وجود دارد که عبارتند از :

  • بالا رفتن وزن
  • ژنتیک

بالا رفتن وزن

برخی ازافراد اندازه چربی بوکال در صورت بستگی به بالا رفتن وزن دارد در حالی که برخی از افراد با BMI بیشتر می‌توانند اندازه توده‌های چربی خود را از طریق رژیم غذایی و ورزش کاهش دهند، اما اکثر بیماران قادر به دستیابی به صورت لاغرتر بدون جراحی نیستند.

ژنتیک

برخی از افراد بخاطر وجود ژنتیک چربی مداوم بوکال را تجربه می کنند و مهم نیست که چقدر رژیم غذایی یا ورزش می‌کنند، چرا که این نوع چربی با ورزش و رژیم غذایی از بین نمی‌رود.

جراحی بوکال‌فت چیست؟

جراحی بوکال فت

انجام این نوع عمل بخاطر لیپکتومی عمل یا کمتر شدن گونه شناخته شده است. یک عمل جراحی پلاستیک است که با برداشتن توده‌های چربی اندازه گونه‌ها را به طور دائم کاهش می‌دهد. در حالی که تمام جراحی‌ها دارای برخی خطرات ذاتی هستند، برداشتن چربی بوکال یک روش نسبتاً ایمن و آسان با حداقل زمان استراحت است.

مزایای حذف توده چربی بوکال‌فت چیست؟

  • بهبودی سریع و راحت دارد، زیرا تنها یک برش کوچک در هر طرف گونه داخلی لازم است.
  • نتایج نهایی به سرعت و در چند ماه بعد از جراحی دیده می‌شود.
  • گونه‌ها را باریک و مشخص می‌کند.
  • تقارن صورت را افزایش می‌دهد.

حذف توده چربی بوکال‌فت چگونه انجام می‌شود؟

برای انجام این عمل معمولا این نوع افراد بیهوش می شوند که برش ان در زیر گونه و در داخل دهان انجام می شود و با دست درصد چربی بوکال را مشخص می کنند و بعد از مشخص شدن پزشک اقدام به برش و برداشتن ان می کند. در مقابل، روش‌های لیپوساکشن شامل استفاده از یک کانول برای مکش چربی از ناحیه تحت درمان است. لیپوساکشن معمولاً روی توده چربی بوکال به دلیل نزدیکی به عضلات و اعصاب قابل انجام نیست.

آیا برداشتن توده چربی بوکال‌فت روی سن تأثیر می گذارد؟

بعد از برداشتن این نوع چربی باید بدانید که ایا چربی بوکال بر روی روند پیری شما تأثیر می‌گذارد یا با بالا رفتن سن حجم صورت از بین می رود و باعث توخالی شدن گونه ها می شود؟  اگر صورت لاغر یا باریکی دارید، افزایش سن می‌تواند ظاهر این کاهش حجم را تشدید کند. پزشک می‌تواند به شما در تعیین اینکه آیا کاندیدای خوبی برای حذف چربی بوکال هستید در طی یک مشاوره شخصی کمک کند.

آیا جراحی بوکال‌فت باعث پیری میشود ؟

هیچ گونه دلیل خاصی برای پیری صورت بعد از عمل وجود ندارد چون هیچ دلیلی بین رباط پوست و توده چربی بوکال مشاهده نمی شود و هیچ حمایتی از طریق ساختار صورت شما نمی شود. بنابراین برداشتن آن یکپارچگی ساختاری صورت شما را تغییر نمی‌دهد. در واقع، وزن یک توده بوکال دست نخورده در واقع می‌تواند ساختار میانی صورت را به سمت پایین بکشد.اما برای برخی از افراد این عمل برای کوچک تر شدن گونه ها نیست.

برداشتن توده چربی بوکال از گونه‌ها ممکن است برای برخی افراد نتایج مطلوب کوتاه مدتی را به همراه داشته باشد. اما نتایج بلند مدت ممکن است به بیش از حد توخالی و ضعیف به نظر رسیدن چهره بینجامد. زیرا چربی صورت و بوکال به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد. اساساً، عمل جراحی برداشتن چربی بوکال می‌تواند باعث شود که بیماران مسن‌تر به نظر برسند. اما این چربی ها برای برخی از افراد برای پری طبیعی گونه مناسب است.

با توجه به تحقیقات انجام شده اگر وزن مناسبی دارید و از گرد و پری صورت ناراضی هستید و انتظار واقع بینانه دارید شما کاندیدای خوبی برای این عمل هستید. بنابراین برای افراد لاغر جراحی برداشتن چربی بوکال می‌تواند باعث گود افتادگی گونه‌ها شود که با افزایش سن برجسته‌تر خواهند شد و توصیه نمی‌شود.

چه زمانی نتایج پس از برداشتن توده چربی بوکال‌فت قابل مشاهده است؟

نتایج این عمل سریع و اسان و کم تهاجم است معمولا برش های در داخل دهان انجام می شود که بعد از عمل بسیار سریع یعنی تا 24 ساعت بعد ریکاوری می شود تا به فعالیت عادی خود برگردد. مدت زمانی که طول می کشد تا نتایج نهایی را ببینید متفاوت است، اما به طور کلی حدود دو تا سه هفته طول می کشد تا تمام ورم‌ها از بین بروند.

بهبودی پس از برداشتن توده چربی بوکال‌فت چگونه است؟

بهبودی این عمل معمولا دو الی یک هفته طول می‌کشد. نتایج ان 1 الی 2 ماه مشاهده می شود پس از جراحی، دهانشویه مخصوصی برای جلوگیری از عفونت به شما داده می‌شود. در این دوره بعد از بهبودی ۲-۳ هفته ای باید از لمس بخیه‌ها با زبان خودداری کنید. ممکن است برای چند روز نیاز به رژیم غذایی مایع داشته باشید، پس از آن می‌توانید به سمت غذاهای نرم تر بروید و سپس به رژیم غذایی عادی خود بازگردید. شاید بعد از عمل در هفته های اول تورم یا کبودی را مشاهده کنید که به سرعت کمتر می شود.

آیا می‌توان حذف چربی بوکال‌فت را با سایر روش‌های صورت ترکیب کرد؟

در حالی که برداشتن چربی بوکال برای کانتور گونه‌ها و ایجاد ظاهری استخوانی بسیار موثر است، بسیاری از بیماران از جراحی برداشتن چربی بوکال به عنوان فرصتی برای بهبود ویژگی‌های خود با سایر روش‌های صورت استفاده می‌کنند ، مانند:

  • تزریق بوتاکس
  • برداشتن دو چانه
  • کانتورینگ خط فک
  • لیفت صورت (توده‌های چربی بوکال‌فت را می‌توان در طی این روش برداشت)
  • کاشت چانه
  • بزرگ کردن لب

آیا لیپوساکشن می‌تواند توده چربی بوکال‌فت (چربی گونه) را از بین ببرد؟

خیر  معمولا چربی بوکال‌فت با چربی گونه با این نوع عمل برداشته می شود. این روش معمولا با لیپوساکشن متفاوت است زیرا شامل بریدن (به جای ساکشن) بافت چربی خاصی به نام توده چربی بوکال است.

آیا حذف توده چربی بوکال‌فت شما را پیر می‌کند؟

سوال همیشگی این نوع عمل که ایا بوکال فت شما را پیر می کند. باید با اطمینان به شما پاسخ دهیم که هیچ گونه موردی در این بار مشاهده نشده است. که باعث شود فرد مسن تر به نظر برسد برخی از افراد ساختار استخوان گونه کوچکی دارند که ممکن است باعث ایجاد ظاهری نامتعادل پس از روش حذف چربی بوکال شود.

آیا کاندید خوبی برای این روش هستید؟

اگر شما فردی غیر سیگاری، سالم، دارای وزن ثابت و از ظاهری گونه خور رضایت کامل ندارید شما فردی مناسب برای این عمل هستید اما فراموش نکنید که باید انتظارات واقع بینانه و ساختار گونه مناسبی داشته باشید.

آیا حذف توده چربی بوکال‌فت دائمی است؟

بله چربی این نوع عمل در حین دربرداشتن بازسازی نمی شود. با این حال، کاهش یا افزایش وزن ممکن است منجر به تفاوت هایی در سایر نواحی صورت شما شود. که ممکن است بر ظاهر کلی گونه‌های شما تأثیر بگذارد.

آیا برداشتن چربی عوارضی دارد؟

عوارض بسیار نادری دارد. که مانند همه عمل های زیبایی بسیار جزئی هستند. که احتمال آسیب عصب صورت یا غدد بزاقی با جراح غیر ماهر وجود دارد.

از چه سنی می‌توان چربی را از بین برد؟

توجه کنید حتما تا سن بیست سالگی برای این عمل صبر کنید.

مدیر کلینیک هوژین
مدیر کلینیک هوژین
مقالات: 67

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *