جراحی بوکال فت

جراحی بوکال فت یا برداشتن چربی دهان چگونه انجام می شود؟

برخی از افرادی که شکل صورت انها گرد یا اضافه وزن زیادی دارند. از شکل صورتشان رضایت کامل ندارند. جراحی برداشتن پدهای چربی گونه در داخل گونه ها یک روش عالی برای خلاص شدن از شر چربی های ناخواسته صورت است. با این روش از شر چربی های اضافه خلاص شوید. جراحی بوکال فت معمولا با داروی بی حسی موضعی سریع و اسان انجام می شود. مانند عمل های زیبایی دیگر جای زخم های خارجی ندارد. از نظر کلاسیک معمولا صورت شما به شکل وارونه یا مثلث یا قلب تصور می شود. معمولا گونه ها بزرگ و برجسته بعد از عمل لاغر می شوند. تا ناحیه استخوان فک کمتر شوند. هنگامی که کسی دارای پد چربی بوکال بیش از حد باشد، فرم صورت ممکن است مثلث معکوس باشد. در این نوع افراد قسمت تحتانی صورت در مقایسه با قسمت فوقانی پهن تر است.

عمل جراحی بوکال فت چیست؟

معمولا این نوع عمل یک توده چربی است. که در قسمت مشخص شده توخالی بین عضله بوکسیاناتور و سایر عضلات سطحی صورت انجام می شود. معمولا اندازه این نوع پد های چربی برای هر کدام از افراد متفاوت است. چربی های بوکال فت معمولا در هر دو نوع برای هر نوع افراد اندازه متفاوت دارد. جراحی بوکال فت یا تخلیه چربی دهانی، یک عمل ساده و سرپایی است که در یک روز انجام می‌شود. هدف انجام این عمل برداشت بافت های چربی در داخل دهان می باشد. در اثر گود شدن لپ ها برجستگی و زاوایه سازی فک نمایان می شود.

در قسمت داخل دهان و گونه ها یک برش کوچک ایجاد می شود. ولی در روش بوکال فت چربی های صورت از طریق دهان خارج می شود. سپس محل برش داده شده در داخل دهان با بخیه های قبل جذب و ترمیم می‌گردد. شاید بعضی مواقع دو طرف صوت با هم قرینه نباشند. ولی حفظ قرینگی دو طرف صورت و تناسب اجزای چهره در این جراحی و پس از بهبودی بسیار اهمیت دارد. حتما قبل از عمل از مهارت و تجربه پزشک اطمینان کامل داشته باشید و نهایت دقت را به کار ببرید. چربی داخل دهان یا بوکال یک چربی عمقی است که می‌تواند باعث ایجاد پری در قسمت خارجی گوشه لب ها شود.

این نوع عمل معمولا از کنار پیشانی تا پایین استخوان های گونه امتداد دارد و پایان ان تا گوشه لب ها می باشد. برخی از افرادی که شکل صورت انها گرد هستند داخل دهان انها چربی بوکال وجود دارد. این نوع چربی ها معمولا با رژیم یا ورزش برطرف نمی شود.

بیشتر بخوانید : بوکال فت لیزری بهترین روش تخلیه چربی دهانی

مراقبتهای بعد از تخلیه چربی بوکال فت

توصیه های پزشک بعد از عمل به کوتاه تر شدن دوران ریکاوری و کمتر شدن عارضه جانبی کمک زیادی می کند. معمولا مراقبت های بعد از این عمل بسیار راحت و اسان است که مهم ترین آنها عبارتند از :

  • در حالت استراحت سر خود را بالا نگه دارید. تا نواحی جراحی شده تا چند روز بعد از عمل که به حالت طبیعی برمی گردند
  • تا دوران بهبودی این عمل به پایان نرسد از سیگار کشیدن پرهیز کنید.
  • بخیه های موجود در گوشه و کنار لب ها را با زبان تان لمس نکنید.
  • تا پایان دوران ریکاوری از گن های مخصوص صورت جهت کمتر شدن تورم و فشار بر روی صوت بهره ببرید.
  • از ورزش های مانند رزمی که به صورتتان اسیب وارد می کند تا دوران بهبودی زخم ها پرهیز کنید.
  • در 3 تا 4 روز اول باید از غذاهای آبکی ونرم استفاده کنید و کمترین استفاده از دهان و فک خود را داشته باشید.
  • بعد از خوردن هر نوع غذایی کنارهای دهانتان را با سرم های مخصوص شستشو دهید.
  • طبق توصیه های پزشک تا یک هفته کامل از آنتی بیوتیک بهره ببرید.

دوره نقاهت جراحی بوکال فت

دوران استراحت یا بهبودی شما بستگی به نوع عمل متفاوت است. اما برخی از افراد بعد از عمل دو الی سه روز استراحت به کارهای روزمره خود ادامه داده اند. از مزایای جراحی بوکال فت این است که بعد از انجام آن کبودی و تورم زیادی وجود نخواهد داشت.

این نوع افراد با نداشتن خونریزی می توانند در کمترین ساعت مرخص شوند. شاید این نوع افراد بعد از عمل در روز های اولیه احساس درد یا ناراحتی کنند که با داروی مسکن درد انها کاهش می یابد. در موارد نادر، ممکن است در 1 الی2 روز ابتدایی جای زخم و بخیه همراه با خونریزی باشد. معمولا در کمترین زمان بخیه در داخل دهان رو به بهبودی خواهد بود در این صورت جای زخم یا اسکار باقی نمی ماند. پس از جراحی بوکال فت، در همان روز بیمار ترخیص شده و به خانه باز میگردد.

هزینه جراحی تخلیه چربی دهانی

هزینه این عمل معمولا به موارد که بیان می شود بستگی دارد که از جمله مهارت و تجربه پزشک در انجام بوکال فت است. حتما در مورد شرایط عمل با یک پزشک متخصص و با تجربه مشورت کتید.

مدیر کلینیک هوژین
مدیر کلینیک هوژین
مقالات: 67

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *