کلینیک هوژین

با ما تماس بگیرید : 02166564548  | 09127178064

مراقبت بعد از لیپوساکشن غبغب

امروزه برای نتایج لیپوساکشن غبغب و رضایت افراد مورد نیاز است که با مراقبت بعد از لیپوساکشن غبغب اشنایی کامل داشته باشید. با دقت کامل ان را انجام دهید. لیپوساکشن غبغب همانند پروسه عمل پیکر تراشی بوده. و در هنگام عمل چربی اضافه موجود در بدن تخریب شود. لیپوساکشن غبغب معمولا برای افرادی که وزن ایده آل دارند ولی در برخی از نقاط بدن دچار اضافه وزن هستند بسیار مناسب است. برای افرادی که به طور مداوم دچار اضافه وزن اند توصیه نمی شود.

این عمل، مناسب، در نقاط مختلف بدن که پوست خاصیت جمع شدگی ان از بین رفته است. ولی در کنار پروسه عمل های دیگر لیفت پوست انجام پذیرد. معمولا این مراحل در برخی از نقاط بدن قابل اجرا است که هر کدام جداگانه به مراقبت‌ جدی نیاز دارد. در این مطلب مراقبت بعد از عمل لیپوساکشن غبغب بیان شود.

استفاده از گن های مخصوص

یکی از مراقبت بعد از لیپوساکشن غبغب پوشیدن گن های مخصوص بانداژهای کشی به تخلیه خون و مایعات زیر پوست و همچنین رفع هرچه سریعتر کبودی ها و تورم به طور مداوم کمک زیادی خواهد کرد. به همین خاطر برای رفع ان با پزشک متخصص در زمینه جراح پلاستیک مشورت کنید. این بانداژ ها را فقط برای استحمام کردن باز کنید.

گن مخصوص برای مراقبت بعد از لیپوساکشن غبغب

مصرف مواد غذایی برای مراقبت بعد از لیپوساکشن غبغب

  • هنگام لیپوساکشن غبغب اب کافی به بدن نمی رسد و دچار کم ابی مخواهد شد. در این صورت مراقبت قبل از  عمل و پس از عمل حتما  نوشیدن آب به مقدار کافی و مصرف آب میوه های طبیعی را در برنامه غذایی روزانه خود داشته باشید تا بدن دچار کم ابی نشود.
  • همانطور که قبلا به ان اشاره شده نمک در تورم بعد از عمل موثر است به همین خاطر نمک را به مدت 2 هفته در غذایتان استفاده نمایید.
  • توجه نمایید از غذاهای که یبوست را به دنبال خود دارد خودداری کنید.
  • آناناس سرشار از بروملین و ویتامین C است و روند بهبودی کبودی و تورم را تسریع نماید ، بنابراین از آن غافل نشوید.

نحوه خوابیدن بعد از عمل لیپوساکشن غبغب

افرادی بعد از عمل در هنگام خوابیدن باید به گونه ای بخوابند که به قسمت عمل فشار زیادی وارد نشود خوابیدن بر روی پشت بهترین حالت بوده و باید از خوابیدن بر روی شکم یا بر روی پهلوها پرهیز کنید.

فعالیت پس از جراحی

  • در ساعت اولیه عمل مراقبت بعد از عمل لیپوساکشن غبغب باید به درستی انجام شود و استراحت کامل داشته باشید. و پس از آن سعی کنید در فواصل زمانی کم پیاده روی های مختصر و سبک داشته باشید چون با بی حرکتی بعد از عمل دچار لخته شدن خون می شود.
  •  از هر کاری اگر به قسمت عمل فشار وارد کند پرهیز کنید.
  •  تا زمان بهتر شدن از بلند کردن چیزهای سنگین خودداری نمایید.
  •  انجام فعالیت های ورزشی تا زمانی که جراح پلاستیک شما مشخص نماید، ممنوع است.

ورم بعد از عمل لیپوساکشن غبغب

همانگونه که در هنگام عمل بافت چربی های اضافه و شکسته خارج خواهد شد تورم و کبودی در این قسمت بیشتر خواهد شد و به منظور سرعت بخشیدن به رفع این کبودی و ورم علاوه بر رعایت موارد ذکر شده فوق ، می توانید با تجویز پزشک از داروی به نام تیلنول تریو فور بهره ببرید.

برخی دیگر از مراقبت بعد از لیپوساکشن غبغب باید به دستور پزشک متخصص تا اطلاع ثانوی از موارد زیر خودداری نمایید که عبارتند از :

استعمال دخانیات

مجموعه دخانیات باعث تنگ شدن عروق خونی می شود و با این کار عملکرد خون دچار اختلال خواهد شد. از اکسیژن کافی به بافت ترمیم شده جلوگيری خواهد کرد. نباید در مقابل دود ان قرار بگیرید برای بعد از عمل مضر است. از این رو می بایست تا زمان ترمیم بافت ها از بودن در موقعیت دود مواد مخدر خودداری کنید.

بیشتر بخوانید » ساکشن غبغب مزایا و عوارض عمل جراحی

مصرف دارو برای مراقبت بعد از ساکشن غبغب

مصرف داروهای ضد انعقاد هنگام مراقبت بعد از لیپوساکشن غبغب

برخی از داروهای مانند آسپرین و وارفارین پروسه انعقاد خون را با مشکل جدی روبرو می کند و باعث خونریزی شدید می شود. به همین خاطر تا اطلاع ثانوی مصرف این نوع داروها را تا بهبودی به تعویق بیندازید. (لازمبه ذکر است مصرف هر نوع دارو باید با تجویز پزشک و متخصص مورد نظر تایید گردد)

نوشیدنی های الکلی

 این نوع نوشیدنی ریسک خون‌ریزی زیادی به همراه دارد. توجه کنید در دوران ریکاوری از مصرف ان خودداری کنید.

  •  بعد از دو روز استحمام کردن می توانید محل مورد نظر را با اب و شامپو و صابون بشویید.
  •  تا بهتر شدن محل مورد نظر از رفتن به استخر ، سونا ، دریا و غیره تا حد امکان خودداری کنید زیرا باعث عفونت بیشتری می شود.
  •  این ترشحات سفید امر کاملا طبیعی است که شامل عفونت نمی شود.
  •  از دیگر مراقبت بعد از لیپوساکشن مصرف داروهای تجویز شده است. برای بهبودی سریع و کوتاه شدن دوره نقاهت باید آن ها را به طور دقیق و طبق دستورات پزشک مصرف نمایید.
  •  هنگام مراقبت بعد از عمل پیدا شدن هر گونه علامتی از جمله: تب ، تنگی نفس ، درد غیرقابل کنترل و غیره در خود مشاهده کردید باید حتما پزشک متخصص را در جریان بگذارید تا معاینه و بررسی انجام شود.

کنترل درد بعد از لیپوساکشن یا غبغب

هر کدام از افراد بسته به انجام دادن عمل لیپوساکشن غبغب آستانه درد او بعد از عمل لیپو مشخص می شود و ان را تجربه خواهند کرد. در مراقبت بعد از لیپوساکشن کنترل کردن درد یکی از موارد مهم است چرا که وجود ان شما را اذیت کرده و امکان استراحت در این حالت ممکن نیست. البته برای کمتر شدن درد ان چند راه حل وجود دارد که عبارتند از :

 استفاده از داروی مسکن برای مراقبت بعد از لیپوساکشن غبغب

بعد از لیپوساکشن غبغب پزشک متخصص داروی برای درد شما در دوران استراحت تجویز کند. این دارو معمولا برای مصرف، دستور خاصی دارد که جداگانه برای هر کدام از افراد که تأثیر گذاری بیشتری داشته باشد باید با توصیه پزشک انجام داده شود.

 وارد نکردن فشار  و مراقبت به محل تخلیه چربی

تا وقتی که این بافت های موضعی بهبود نیافته اند از انجام دادن کار فیزیکی شدید مانند خوابیدن بر روی برش های جراحی ، حمل کردن اجسام سنگین و موارد دیگری از این قبیل باید پرهیز کنید.

عدم مصرف غذا و خوراکی که باعث یبوست می شوند

یبوست شکم شما را مجبور به فشار زیاد می کند که به قسمت عمل فشار زیادی وارد شود و دچار درد شدید خواهید شد.

جلوگیری از بروز عفونت در هنگام مراقبت بعد از لیپوساکشن غبغب

یکی دیگر از مراقبت بعد از عمل کارهای هستند که مانع عفونت در قسمت ساکشن چربی شوند. برای این کار دو راهکار وجود دارد که باید به این دو راهکار توجه زیادی کنید که یکی از راه حل ها مصرف دارو آنتی بیوتیک است. آنتی بیوتیک ها دوره مصرفی دارند که هر بیمار باید آن را تکمیل کند. دوم تمیز نگه داشتن محل زحم ها است. برای تمیز کردن محل مورد نظر عمل لیپو حتما از پارچه استریل بهره ببرید. توجه کنید از لمس کردن قسمت عمل پرهیز کنید چون باعث جمع شدن باکتری ها خواهد شد.

مدیر کلینیک هوژین
مدیر کلینیک هوژین
مقالات: 67