کلینیک هوژین

با ما تماس بگیرید : 02166564548  | 09127178064

۱۲ روش ساده درمان خانگی پف چشم

پف چشم ها معمولا در اثر بی خوابی و تغذیه نامناسب ایجاد می شود. از آنجایی که چشمها آیینه روح هستند، روح برخی افراد ورم کرده، تاریک، خسته و چروکیده به نظر می‌رسد. با 12 روش مختلف و با درمان خانگی پف چشم را میتوانید درمان کنید.

درمان خانگی پف چشم با قطره چشم

به گفته پزشکان یکی از علائم ایجاد پف چشم آلرژی است. اگر فکر می‌کنید که ممکن است علت آن واکنشی آلرژیک باشد از قطره‌های چشم بدون نسخه و آنتی هیستامین استفاده کنید. معمولا داروی آنتی هیستامین یک خواص ضد التهاب بسیار قوی است که برای این نوع مشکل تجویز شده است و به راحتی می توانید یک قطره چشم خانگی را درست کنید.

تغذیه مناسب

اگر می خواهید پف چشم شما کمتر شود بهترین و راحت ترین راهکار رژیم غذایی برای شروع ان بسیار مناسب است برای از بین بردن پف چشمها و تیرگی زیر آنها مصرف نمک و الکل را کاهش دهید. معمولا از غذاهایی که پتاسیم دارند همانند کلم بروکلی استفاده کنید تا مایعات اضافه بدن از بین نررود و به یاد داشته باشید که با همراه داشتن بطری آب در طول روز، بدن را هیدراته نگه دارید.

انواع درمان خانگی پف چشم

بیشتر بخوانید » مراقبت از پوست دست و روش های مراقبت از آن چیست؟

قاشق سرد

اگر عجله برای برطرف کردن ان را دارید می توانید قاشق را زیر اب سرد قرار دهید بعد دراز بکشید و فرو رفتگی قاشقها را به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه روی چشمها نگه دارید. تیزی سرمای فلز خستگی چشمها را رفع کرده و در همان حال انرژی آنها را تقویت می‌کند.

دستمال مرطوب بچه

با توجه به توصیه های پزشکان  فلوریدا از دستمال مرطوب فریز شده برای رفع ان استفاده کنید و ان را با موادی مانند خیار، هاماملیس، آب لیمو و چای سبز ترکیب کنید و در داخل فریز بگذارید بعد از دراورد ان از فریز بر روی چشم ها  بگذارید.

درمان خانگی پف چشم با سفیده تخم مرغ

اگر می‌خواهید برای رفع این مشکل یک روش خانگی و راحت یاد بگیرید استفاده از سفیده تخم مرغ است. باید مواظب باشید که سفیده تخم مرغ را بر روی خود چشم ها نگذارید چون در صورت وارد شدن به چشم  تحریک می‌شود. از این جهت سعی کنید آن را به بالای پلک بالا بزنید.

درمان خانگی پف چشم با خیار

خیار فقط میان وعده یا فقط برای سالاد از ان استفاده نمی کنند. بخشی از ان برای مراقبت و ارامبخش پوست ها بهره ببرید. چون برای کمتر شدن پف چشم ها بسیار موثر است. اگر روشهای قبلی با سرما کار می‌کردند این یکی بیشتر به شما کمک می‌کند.این میوه سبز رنگ قابضی ملایم، آنتی اکسیدانهای طبیعی و فلاونوئیدهایی دارد که التهاب را نیز کمتر می کند.

سریعترین راه درمان خانگی پف چشم و پلک

بیشتر بخوانید » درمان افتادگی پلک با ورزش و راه های پیشگری و درمان

کمپرس سرد

استفاده از ان بهترین روش برای کمتر شدن پف چشم ها هستند.

درمان خانگی پف چشم با چای کیسه‌ای

به توصیه پزشکان دو تا کیسه چای خنک را بر روی چشم ها بگذارید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه. آنتی اکسیدانها، تاننها و کافئین در چای به انقباض رگهای خونی و بستن پوست کمک می‌کند. روش استفاده از ان را برای انواع مشکلات چشم یاد بگیرید.

موقع خواب سر را بالا نگه دارید

از نظر پزشکان خوابیدن با سر بالا به برطرف کردن پف چشم ها کمک زیادی می کند. بالشتان را کپه کنید و مطمئن شوید که سرتان در بالاترین نقطه از بدن قرار گرفته است. معمولا این حالت از سر شبیه به خواب و بیداری است.

زرد چوبه

معمولا این محصول را به حالت خمیری در آورید و از ان برای زیر چشم بهره ببرید. خواص ضد التهابی طبیعی به رفع پف چشم کمک می‌کند. این روش را روزانه برای مراقبت از پوستتان انجام دهید.

آلوئه ورا درمانی برای درمان خانگی پف چشم

از این محصول فقط برای درمان سوختگی بهره نمی برند معمولا این محصول یک آنتی اکسیدان عالی با ویتامین E، مرطوب کنندگی بالا و خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی و درمان کننده برای پوست است. برای اثر خنک کننده ان، این محصول را در داخل يخچال نگه داری کنید.

دندان گیر

با توجه به توصیه های پزشکان  دندان گیر را فریز کنید و ان را بعد بر روی چشم ها بگذارید و به کمتر شدن تورم کمک زیادی می کند. اینها خیلی خوب هستند چون سرما را خوب نگه می‌دارند و از لحاظ شکل و اندازه برای اطراف چشم عالی هستند. حالا که شما می‌دانید چگونه پف چشمها را برطرف کنید. حتما برای برطرف کردن ان از این روش ها استفاده کنید و نتایج ان را اطلاع رسانی کنید.

مدیر کلینیک هوژین
مدیر کلینیک هوژین
مقالات: 67