کلینیک هوژین

با ما تماس بگیرید : 02166564548  | 09127178064

سیاهی زیر چشم دلایل و درمان

شاید برای برخی از افراد امروز این سوال پیش بیاید که چه زمانی گفته می شود که سیاهی دور چشم غیر طبیعی است و مربوط به بیماری ها می باشد. برای رسیدن به این جواب قبل از هر چیز دلایل  را مورد بررسی قرار می دهیم. پوست اطراف چشم نازک تر از سایر قسمت های بدن است. به همین دلیل سریع تر واکنش نشان می دهد. تفاوت رنگ اطراف چشم به میزان بسیار کم معمولا عادی است. اما در برخی موارد سیاهی دور چشم به وضوح دیده می شود و تفاوت رنگ آن بسیار زیاد است.

یکی از نشانه های بسیاری از بیماری ها سیاهی اطراف چشم است. این نوع مشکلات چشم بهتر است توسط یک پزشک متخصص چشم درمان شود. البته دلایلی که موجب سیاهی دور چشم می شود در این مطلب بیان می شود.

بررسی دلایل سیاهی زیر چشم

  • ژنتیک
  •  کم آبی بدن
  •  آفتاب
  •  کم خونی بدن

آفتاب و سیاهی دور چشم

بیشتر بخوانید : درمان خانگی پف چشم (۱۲ روش ساده رفع پف بالای چشم ها)

معمولا اگر در زیر افتاب بسیار شدید به مدت زمان زیادی قرار بگیرید الخصوص گرمای تابستان شاید دچار این مشکل شوید. بهتر است در این مواقع از کرم دور چشم و ضد افتاب بهره ببرید. بهتر است کرم ها و آب رسان ها توسط پزشک و با توجه به پوست شما تجویز شود تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

کم خونی بدن و سیاهی دور چشم

معمولا علت این مشکل شاید کم خونی در افراد باشد که با سیاهی دور چشم خود را نشان می دهد. این بیماری معمولا با ازمایشات زیاد باید تشخیص داده شود. در جهت بهبودی و رفع مشکل نیز حتما باید داروهایی که پزشک تجویز می کند را به موقع مصرف کنید تا زیبایی چشمان خود را بازیابید. البته بیماری های که خود را نشان می دهند عبارتند از : بیماری های کلیوی، افزایش سن، بیماری ها و مشکلات کبدی، مشکلات قاعدگی و بسیاری موارد دیگر اشاره داشت.

این موارد حتما باید توسط پزشک معاینه و به صورت ریشه ای مشکل برطرف گردد. مشکلاتی همچون تیرگی و سیاه شدن اطراف چشم را جدی بگیرید و حتما از پزشک خود در جهت برطرف شدن مشکل مشاوره بگیرید. شاید برخی از مواقع مشکل ان بسیار جدی باشد. ایا درمان سیاهی دور چشم وجود دارد؟ در ادامه این مطلب ودرمان تیرگی دور چشم  با ما همراه باشید.

ژنتیک

در برخی مواقع ایجاد این مشکل دلیل خاصی ندارد. تنها دلیل ایجاد ان ژنتیکی و ارثی است که در همان ابتدای زندگی این مشکل وجود دارد.

بیشتر بخوانید : گودی چشم بعد از بلفاروپلاستی؛ عوارض و راههای درمان

سیاهی اطراف چشم به دلیل کم آبی بدن

معمولا این مشکل در افرادی که روزه میگیرن اتفاق می افتد. این نوع افراد به دلیل کم ابی بدن دچار این مشکل می شوند. بهتر است برای جبران این مشکل در وقت سحری و یا موقع افطار حتما به مقدار بیشتری آب مصرف کنند تا جبران کم آبی در طول روز باشد.

راه های درمان چیست؟

امروزه وقت ان رسیده که اگر علت این مشکل را اگر می دانید بهتر است برای درمان این نوع عارضه اقدامات لازم را انجام دهید. برخی افراد درمان خانگی را انتخاب می کنند به عنوان مثال رفع سیاهی زیر چشم با آبلیمو، برخی نیز درمان آن در طب سنتی را ترجیح می دهند.اما بهتر است برای درمان این مشکل به یک چشم پزشک متخصص مراجعه کنید. اما به خاطر داشته باشید این گونه مشکلات در بیشتر مواقع بازگو کننده مشکلات بزرگ تر و بدتری هستند. حتما چنین مشکلی را جدی بگیریدو در کوتاه ترین زمان پیش پزشک بروید.

مدیر کلینیک هوژین
مدیر کلینیک هوژین
مقالات: 67