کلینیک هوژین

با ما تماس بگیرید : 02166564548  | 09127178064

لیفت چشم و تاثیر آن در زیبایی و بینایی

چشم ها یکی از اعضای مهم بدن است که بر روی زیبایی افراد تأثیر زیادی دارد و باید از سلامت ویژه ای برخوردار باشد. از طرفی افزایش سن یک امر اجتناب‌ناپذیر است که باعث می‌شود پلک‌های چشم حالت افتاده پیدا کنند. حال از آنجایی که این موضوع ناخوشایند است، و افراد باید برای حل این مشکل درمانی پیدا کنند لیفت چشم یکی از بهترین راه ها برای درمان است. امروزه علم پزشکی بسیار پیشرفت داشته و اکثر مسائلی که در زیبایی شما اختلال ایجاد می‌کنند، قابل حل هستند. افتادگی پلک نیز ظاهری خسته و ناراحت به صورت شما می‌دهد، اما این موضوع نگرانی ندارند به همین خاطر این نوع عمل مشکل را رفع می کند.

لیفت چشم چیست؟

این عمل معمولا کمک به جوان تر شدن چشم ها می کند و نام دیگر ان با لیفت پلک چشم و بلفاروپلاستی شناخته می‌شود. پزشک جراح در این روش پوست‌های اضافی پلک را برمی‌دارد که با این کار افتادگی و پف اطراف چشم برطرف می‌شود. توجه کنید با برداشتن پوست اضافه از این قسمت باعث از بین رفتن چین و چروک ها می شود.

بنابراین می‌توان گفت انجام یک راه مناسب برای برگشتن به ایام جوانی است. البته این روش تنها خاصیت زیبایی ندارد و از آن برای برخی از اهداف درمانی نیز استفاده می‌شود. معمولا لیفت چشم انواع مختلفی دارد که کمک به  لیفت زیر چشم، دور چشم، لیفت چروک زیر چشم، لیفت پشت چشم، لیفت گودی زیر چشم و گوشه چشم می کند و هر کدام از انها شرایط های مختلفی دارد که در ادامه این مطلب به ان می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید : عفونت بعد از بلفاروپلاستی روش‌های پیشگیری و درمان

روش‌های لیفت چشم

این روش ها معمولا متفاوت است و هر کدام از این روش ها نیاز به تکنیک های خاص دارند. حال شاید برای شما سوال پیش آید که از کدام روش باید برای انجام لیفت استفاده کنید که در پاسخ باید گفت انتخاب روش لیفت چشم بر عهده متخصص جراحی پلاستیک است. البته شرایط جسمی افراد را برای پزشک متخصص باید بیان کنید تا روشی مناسبی برای عمل انتخاب کند که این روش ها عبارتند از :

لیفت چشم گربه‌ ای و چشم روباهی چیست؟

تا اینجا با روش های مختلف این عمل اشنایی کامل دارید. امروزه شما لیفت چشم گربه ای یا روباهی به گوشتان خورده است. یا برایتان پیش امده که این دو روش چه شکلی هستند؟ این دو روش یکی از پر طرفدار ترین روش ها درمیان افراد، امروز انتخاب می شود. همچنین لازم است بدانید که این دو جراحی شرایط انجام یکسانی دارند با این تفاوت که میزان برش‌های لازم برای هریک متفاوت است و به همین دلیل میزان کشیدگی متفاوتی نیز ایجاد می‌کنند.

توجه کنید که در این دو روش در هنگام عمل، برش ها بابد توسط جراح پلاستیک انجام شود و جراح قسمتی از پوست را برمی‌دارد که این موضوع منجر به لیفت شدن و کشیدگی چشم‌ها به سمت شقیقه می‌شود. معمولا هنگام عمل نیاز به بیهوشی ندارد و پزشکان این عمل را با داروی بی حسی موضعی انجام می دهند. در رابطه با هزینه نیز باید گفت که امکان اعلام یک هزینه قطعی و مشخص وجود ندارد، زیرا این موضوع به مدل و هدف شما از انجام لیفت چشم وابسته است. معمولا این افراد پزشکی برای این نوع عمل انتخاب می کند که در قیمت تأثیر زیادی دارد.

ماندگاری آن چقدر است؟

ماندگاری این نوع عمل موضوعی است که برخی از افراد می خواهند درباره ان قبل از عمل اطلاعاتی را کسب کنند. در رابطه با این موضوع باید گفت روش‌های غیرجراحی لیفت چشم معمولا بین چند ماه تا یک سال ماندگار هستند. معمولا روش های غیر جراحی کاملا موقتی است و به مرور زمان باید تمدید شود. در رابطه با جراحی پلک که باعث لیفت چشم می‌شود باید گفت این شیوه نیز ۵ تا ۷ سال ماندگاری دارد و پس از گذشت این بازه زمانی، پلک دوباره شروع به افتادن می‌کند. این نوع ماندگاری معمولا برای پلک بالای چشم است و پلک پایین نسبت به بالا ماندگاری بهتری دارد.

بیشتر بخوانید : عوارض بلفاروپلاستی ناموفق چگونه به وجود می آید؟

روش های خانگی

معمولا روش های خانگی برای لیفت چشم بیشتر برای جلوگیری از پیری زودرس و افتادگی پوست اطراف چشم تأثیر زیادی دارد. برای مثال می‌توان به استفاده از ماسک‌های مختلف صورت اشاره کرد. اما اقدامات دیگری وجود دارد که می‌توانید با انجام آن‌ها چشم‌هایی کشیده و زیبا داشته باشید. معمولا برای انجام آن از چسب یا کش برای این کار کمک می گیرند. شما می‌توانید با خرید کش لیفت چشم از دیجی کالا یا چسب لیفت و استفاده از آن‌ها پوست اطراف چشم خود را به سمت شقیقه‌ها بکشانید و چشم‌های زیبایی داشته باشید.

عوارض عمل

از گذشته تا به الان از عوارض این عمل یا بدون جراحی به گوشتان نرسیده است اما عوارض بسیار نادری وجود دارد که شاید با ان روبرو شوید از جمله این عوارض می‌توان به خونریزی، عفونت چشم، تغییر حالت پلک‌ها، بسته نشدن چشم‌ها، مشکل در بینایی و … اشاره کرد. باید با یک جراح پلاستیک در زمینه سوختگی ترمیمی در ارتباط باشید تا از ان مطمعن شوید. البته اگر مراجعه حضوری برای شما سخت است، می‌توانید از خدمات چشم پزشک آنلاین برای اطمینان از عدم آسیب به چشم و مشورت با دکتر پوست آنلاین استفاده کنید تا آن‌ها راهنمایی لازم را به شما بکنند.

مدیر کلینیک هوژین
مدیر کلینیک هوژین
مقالات: 67