کلینیک هوژین

با ما تماس بگیرید : 02166564548  | 09127178064

مراقبت از پوست دست و روش های مراقبت از آن چیست؟

یکی از مظلوم ترین عضو بدن دستانتان هستند که همیشه انها مورد بی مهری قرار می گیرند. معمولا تنها اعضای بدنی است که همیشه از انها کار می کشید یعنی دستتان شما هر روز با اب تماس دارد و در معرض پیری زود رس و خشکی و باید مراقبت از پوست دست را در اولیت قرار دهید. امزوز افراد زیادی می ببینید که در سن جوانی دستتان پیری دارند. این افرد جزء آن دسته از افرادی هستند که با بی‌توجهی تمام از دستانش کار کشیده اند. اگر شما نمی‌خواهید در این گروه قرار بگیرید و دستانی زمخت و پیر داشته باشید. در این صورت باید حتما به نکات گفته شده توجه زیادی کنید. اگر چه هر روز به ناخن های خود لاک بزنید یا به انها برسید جوان و شاداب نخواهد بود برای رفع این مشکل تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

روش‌ها و موارد مهم در مراقبت از پوست دست

بهتر است روش های مراقبت از جوان تر شدن دستهایتان را بدانید و به ان عمل کنید. در این بخش از مقاله شما را به مطالعه روش‌های مراقبت از پوست دعوت خواهیم کرد.

استفاده از دستکش را جدی بگیرید

اگر دستهایتان بیش از حد داخل اب هستند، شادابی و سلامتی پوستتان از بین رفته خواهد رفت. معمولا امروزه اکثر خانم ها دست های پیر و خشکی دارند، به خاطراین است که انها اعتقادی به دستکش هنگام کار ندارند. برای پیشگیری از پیر شدن پوست دست پیشنهاد می‌کنیم که حتما در زمان تماس دست با آب از دستکش استفاده کنید.

بیشتر بخوانید » مراقبت بعد از لیپوساکشن غبغب

استفاده از آبرسان پوست را یک ضرورت بدانید.

همانطور که برای مراقبت از پوست صورت وقت می گذارید برای مراقبت از پوست دستتان هم زمان بگذارید. یادتان باشد که سلامت دست‌هایتان را تا انتهای عمر نیاز دارید و نباید دو سه‌ساله آن را بر باد بدهید؛ حتما استفاده از ابرسان برای دستتان را جدی بگیرید و یکی از کارهای روزمره شما حساب شود.

لایه‌برداری از پوست دستان را فراموش نکنید

ممکن است فکر کنید که لایه بردار فقط مخصوص پوست صورت است اما این تصور کاملا اشتباه است سعی کنید حتما هفته‌ای دو بار لایه‌برداری از پوست دستان خود را انجام دهید تا سلول‌ها مرده جای خود را به سلول‌های جدید بدهند. اگر به دنبال لایه‌بردارهای قوی و باکیفیت هستید، محصولات برند لافارر را به شما معرفی می‌کنیم.

ضدآفتاب تنها برای صورت نیست

باید بدانید که فقط پوست صورت دربرابر اشعه نور خورشید اسیب نمی‌بیند بلکه پوست دست هم در برابر نور مستقیم آفتاب دچار خشکی، چین‌وچروک و آسیب‌های دیگر می شود. باید حتما از این کرم بر روی دستتان هم استفاده کنید. در میان محصولات برند نئودرم می‌توانید ضدآفتاب مناسب خود را پیدا کرده و با خیال راحت خریداری کنید.

دست‌ها را با آب داغ نشویید

معمولا شستن پوست با اب داغ باعث از بین رفتن تمام چربی ها بر روی پوست می شود. که بعد ها دچار خشکی پوست و چین و چروک می شود حتما از اب ولرم برای پوست بهره ببرید.

بیشتر بخوانید » اسکراب صورت یا اکسفولیشن چیست؟

کمبود ویتامین ناخن‌های شما را خراب می‌کند

ناخن دست شما یکی از اعضای زییایی به شمار می آید به همین خاطر با مصرف ویتامین های مانند ویتامین B و E به ناخن‌های خود رسیدگی کنید.

شغلی که دارید می‌تواند قاتل پوست دستتان شود

شاید در زمینه کاری هم پوست دستان تان دچار اسیب یا تخریب شود. بنابراین بر اساس نوع کاری که با دستانتان انجام می‌دهید باید از محصولات مراقبتی استفاده کنید. استفاده از دستکش برای شما بسیار مناسب است.

از خشک‌کن دست دور بمانید

این نوع مشکل یکی از عواملی است که آسیب جدی به جوانی پوست دست می رساند. خشک‌کن‌ها با تولید باد گرم مصنوعی با خشک‌کردن دستان شما چربی پوستتان را نیز از بین می‌برند و باعث پیری و خشکی آن می‌شوند.

در جاهای مختلف، به دست بعضی از افراد نگاه کرده اید و از زیبایی دست انها لذت می برید. مراقبت از دست ها نیاز به رمز و راز دارد. که در این مطلب بیان شده است. با رعایت نکات و موارد گفته شده دیگر هیچ‌کدام از شما دچار پیری و خشکی پوست نمی‌شود. تنها نکته‌ای که باقی‌مانده این است که باید از محصولات بهداشتی و مراقبتی باکیفیت استفاده کنید تا بتوانید بهترین بازخورد را داشته باشید.

مدیر کلینیک هوژین
مدیر کلینیک هوژین
مقالات: 67