ویتامین E در کاشت ابرو

ویتامین E در کاشت ابرو چه تأثیری دارد.

برای داشتن ابروهای سالم باید آن را تقویت کنید. ولی امروزه با تکنولوژی‌های جدید توانسته اند روش های مختلف برای تقویت ابروها اختراع کنند. و افراد می توانند بهترین روش را باتوجه به وضعت جسمانی خود انتخاب کرده و در اخر از ابروی زیبا و جذاب لذت ببرند. می توان برای تقویت ابروها از ویتامین ها بهره ببرید. که یکی از این ها ویتامین E در کاشت ابرو و برای تقویت ابرو است. که اثرات این قرص از گذشته تا به الان اثبات شده است. و با دستورات پزشک از ان بهره ببرید. شاید با مطالعه این مطلب به سراغ جواب این سوال هستید که ایا این نوع ویتامین برای رشد موهای ابرو موثر است یا خیر.

شاید برخی افراد با داشتن بیمارهای مختلف با این قرص نتوانند ابروهای خود را تقویت یا سلامتی را به ابروهای خود بازگردانند برای این نوع افراد کاشت ابرو مطمئن ترین راه حل برای این مشکل است. یکی از کارهای مهم بعد از عمل کاشت ابرو مراقبت های درست و اصولی می باشد که تأتیر زیادی در نتایج مثبت دارد. اگر برخی افراد قبل از عمل کاشت ابرو رژیم غذایی خود را کنترل نکنند طبیعی است که بعد از عمل نتایج منفی از ان می گیرند و از ابن عمل ناراضی باشند.

برخی افراد برای مراقبت های بعد از عمل کاشت هیچ اطلاعات کافی  در این مورد ندارند یا اهمیت زیادی برای ان قائل نیستند. همین افراد تأثیر منفی بر روی نتایج کاشت خواهد گذاشت. بعد از عمل باید یک زندگی سالم را شروع کنید. اگر سرکار هستید باید 10 الی 7 روز مرخصی بگیرید. تا یک هفته قبل از عمل از داروهای رقیق کننده خون پرهیز کنید. همچنین باید دارو‌های ضد افسردگی، مسکن‌ها، ویتامین‌های E و B، مکمل‌های غذایی، دارو‌های گیاهی و مولتی ویتامین‌ها خودداری کنید.

خوراکی های مفید بعد از کاشت ابروی طبیعی

برخی افراد بعد از عمل کاشت طبیعی ابرو باید به چند نکات درباره تغذیه غذایی به طور مرتب رعایت کنید. این نکات را هم می توانید از طریق پزشک هم از طریق این مقاله ها به دست اورید که فرد باید حتما بعد از عمل پیوند مو ان را کنترل کند. برخی از این تغذیه های غذایی و ویتامین ها بدن هر فردی بعد از عمل به ان نیاز دارد. و دریافت آن‌ها از طریق خوراکی‌ها می‌تواند تاثیرات مثبتی را برای وی به همراه داشته باشد. بدن برای ریکاوری به چنین عناصری نیاز ندارد کل این مرحله با اختلال شدید مواجه می شود.

برای  خوراکی های سالم قبل از ان باید فرد را از خوراکی های مضر دور کنیم. قبل وبعد ازعمل حتما از غذاهای چرب و سنگین خودداری کنید. طبیعتا غذا‌های فست‌فود و آماده که کالری و چربی زیادی دارند هم در این دسته قرار می‌گیرند. غذاهای چرب و سنگین تأتیر منفی بر روی روند رشد می گذارد الخصوص که رشد موها بعد از پیوند مو حساس هستند و به مراقبت های درست و اصولی نیاز دارند. در مرحله اول کاشت ابرو معمولا دچار ریزش مو خواهد شد در این دوره باید در مصرف غذاهای روزانه خود دقت کنید تا زودتر روند بهبودی ان طی شود.

بیشتر بخوانید : سیاهی زیر چشم دلایل و درمان

موارد مهم بعد از کاشت ابرو

  • بعد از عمل کاشت ابرو به افراد گفته می شود تا دو هفته از غذاهای سبک مانند سوپ و سالاد و غذا‌های طبیعی بهره ببرید. تا روند رشد ابروها زودتر بهبود یابد.
  • یکی از عواملی که فرد بعد از عمل باید دقت کاملی به ان داشته باشد نوشیدن اب کافی به اندازی لازم کمک به خون رسانی در داخل پوست می کند. تا مواد معدنی و خون به فولیکول های موی تازه کاشته شده وارد شود و باعث می شود روند رشد ابروها سریع تر پیش برود.
  • برای برطرف کردن سبوم درون بدن به دو الی سه لیتر اب نیاز است. اب به مقدار کافی بنوشید تا باکترهای سبوم از طریق ادرار برطرف شوند. برای خلاص شدن زودتر از این باکتری ها اب زیاد بنوشید در نتیجه بدن شما بیشتر روی پوست سر شما متمرکز می‌شود و به روند رشد ابروها سرعت می بخشند.

بدن بعد از کاشت ابرو به چه ویتامینی نیاز دارد؟

بدن افرا برای ادامه رشد موهای ابرو به اب کافی و ویتامین های زیادی نیاز دارد. اما باید از طریق خوارکی و مواد معدنی تأمین شود تا این مشکل هر چه زودتر برطرف شود. ویتامین های مانند A، E، C، D و B برای رشد مو و ابروها بسیار تأثیر گذار است. اما لازم است بدانید تأثیر هر گروه از این ویتامین ها بر روی ابروها متفاوت است. ویتامین بی بر روی سالم ماندن و نگه داشتن ابروها تأتیر زیادی دارد. گروه ویتامین های Bمانند B7, B12 هر سه انها به عنوان بیوتین شناخته شده است و تأتیر زیادی بر روی سلامت موها می گذارد.

ویتامین B۷، که به عنوان ویتامین H نیز شناخته شده است در برخی غذا ها مانند زرده تخم مرغ، بادام، بادام زمینی و سویا این نوع ویتامین پیدا می شود و می‌تواند توسط باکتری‌های روده کوچک و همچنین از طریق مواد غذایی وارد بدن و چرخه تقویت موی ابرو‌ها پس از کاشت ابرو شود. ویتامین B7 نه تنها به روی رشد ابروها تأتیر دارد بلکه بر روی سلامت پوست هم مفید است. باید بعد از عمل کاشت مو از زرده تخم مرغ بهره ببرید.

مواد معدنی و ویتامین E در کاشت ابرو

از جمله مواد معدنی و ویتامین های که بعد از عمل بدن به ان شدیدا نیاز دارد مانند ویتامین B۶ ،E، امگا۳، روی، آهن و پروتئین ها هستند که تأتیر زیادی بر روی تقویت ابروی تازه کاشته شده دارد و به تحریک رشد موها کمک می کند. برای رشد موها حتما از ویتامین بهره ببرید مخصوصا روزانه از ویتامین B6 بهره ببرید تا به رشد ابروها کمک زیادی کند. ویتامین ها برای کل بدن موثر است. همچنین مصرف اهن بر روی خون رسانی تأثیر زیادی دارد تا اکسیژن بیشتری انتقال دهند به طوری که فولیکول‌های مو به خوبی تغذیه می‌شوند. غذاهای سالم دارای اهن مانند بادام زمینی، تکه‌های سبوس و عدس هستند. برای داشتن ابروی زیبا بعد از عمل حتما از ویتامین های زیادی بهره ببرید و ان را در هرم غذایی خود ثبت کنید.

چون موهای افراد از کراتین تولید شده و کراتین هم از پروتئین تغذیه می شود زیرا مصرف بیش از اندازه پروتئین کمک به تقویت کراتین می کند. در اخر باعث تقویت موهای ابرو می شوند. از دیگر تقویت کننده ابروها امگا 3 هستند مصرف  امگا3 کمک به مرطوب کردن ریشه موهای تازه کاشته شده می کند که در روند رشد موها مؤثر است. اگر در هر صورت موهای شما خشک شوند دیگر کیفیت موهای قبل را نداردو نتایج ناخوشایندی برای افراد به همراه دارد.

البته برخی از مواد غذایی و خوراکی ها با قیمت بالا برای افراد کمی دشوار است و زمان بیشتری برای تهیه ان لازم است. در این صورت این نوع افراد می توانند از مکمل های که در داروخانه ها وجود دارد بهره ببرند. البته باید برای طرز مصرف ان از پزشک مشورت بگیرید.

بیشتر بخوانید : اسکراب صورت یا اکسفولیشن چیست؟

تاثیرات ویتامین E در کاشت ابرو

اولین ویتامین های که بعد از عمل شخص باید در هرم غذایی خود از ان بهره ببرد ویتامین ای می باشد که تأتیر زیادی بر روی روند رشد موها دارد.

  • این نوع ویتامین در کل خاصیت آنتی اکسیدان دارد که برای زخم های به جا مانده بسیار موثر است. با وجود این نوع ویتامین دوران استراحت بعد از عمل کاشت را کمتر می کند. 
  • مصرف این نوع ویتامین ها کمک به تقویت موهای کاشته شده وتأتیر زیادی در ضخیم تر شدن و پر پشت شدن موهای ابرو دارد و تأتیر زیادی بر روی زیبایی ابروی افراد خواهد داشت.
  • مصرف این نوع ویتامین ها بعد از عمل جلوگیری از موخوره و شوره ی موهای ابرو می کند.
  • همچنین افرادی از پوست خشک رنج می برند می توانند برای مرطوب کردن ان از روغن ویتامین ای بهره ببرند. خشکی پوست باعث خشکی فولیکول ها می شود. این نوع ویتامین نقش زیادی در بدن دارد در مصرف ان اهمیت قائل شوید اگر مصرف غذایی ان نوع ویتامین ها کم یاب است حتما از قرص ان بهره ببرید.
  • یکی دیگر از فواید های این نوع ویتامین ها افزایش و توسعه مویرگ‌ها و عروق خونی اشاره کرد. که در بیشتر شدن روند رشد موهای ابرو موثر است. مواد غذایی که از اینوع ویتامین ها دارند ماننداسفناج، روغن زیتون و آووکادو اشاره کرد. افراد بعد از عمل کاشت حتما از این نوع ویتامین بهره ببرید تا کمبود ان را در بدن احساس نکنید.

حتما قبل از عمل کاشت به مدت 15 روز از دخانیات و الکل دوری کنید زیرا تمام زحمت های شما به هدر می رود.

عوارض مصرف خودسرانه ویتامین E در کاشت ابرو

حتما اثرات ویتامین ای را تا اینجای مطلب فهمیده اید. سوال اینجاست که ایا در مصرف خودسرانه این نوع ویتامین چه قرص یا چه خوراکی ها ی بر روی روند رشد موهای ابرو تأتیر بدی نمی گذارد؟ اگر این نوع ویتامین را به صورت استعال خارجی به کار ببرید قبل از استفاده از این نوع ویتامین بر روی پوست و مو ان را با آب رقیق کنید چون در اثر رقیق نکردن باعث جوش در پوست می شود شاید لازم باشد بعد از انجام دادن ان بر روی ابرو ان را روی دست خود چک کنید. تا از آلرژن بودن یا نبود آن مطمئن شوید، در صورت عدم حساسیت می‌توانید از آن استفاده کنید. مصرف این نوع ویتامین به صورت خوراکی بهتر است. چون اگر بیش از حد ازاین  ویتامین بهره ببرید برای افراد خطرناک است.

دوزهای بالای ویتامین E می تواند باعث :

  • تضعیف استخوان ها شو
  • افزایش ابتلا به سرطان پروستات گردد
  • بثورات پوست
  • اختلال در تولید هورمون تیروئید شود
  • افزایش خستگی، تهوع و تاری دید

به این نکته توجه کنید قبل از مصرف این نوع ویتامین به صورت خوراکی باید با پزشک معالج خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید : جراحی پلک (بلفاروپلاستی) هزینه و مزایا

معرفی مواد غذایی حاوی ویتامین E

با توجه به تحقیقاتی که نشان داده اند. اثر بخشی این ویتامین در مواد غذایی بیشتر از مکمل های موجود است. بهتر است با مواد غذایی که سرشار از این ویتامین است اشنا شوید. و به ویژه بادام‌ها و البته کره بادام زمینی، سبزیجات برگدار مثل برگ چغندر و اسفناج، انواع روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون، روغن آفتابگردان، روغن جوانه گندم و روغن فندق، کدو حلوایی، انبه، آووکادو، فلفل دلمه‌ای قرمز و مارچوبه اشاره کرد. و همچنین این نوع ویتامین را در داخل غذایی دیگر مانند گوشت‌ غاز و ماهی قزل آلا و نیز برخی غذاهای غنی شده چون غلات صبحانه پیدا کرد.

طریقه مصرف ویتامین E در کاشت ابرو

در کنارمواد غذایی که سرشار از این نوع ویتامین در صورت نیاز با تجویز پزشک مصرف مکمل‌های این ویتامین به صورت خوراکی، می‌توان از روغن های درون قرص این نوع ویتامین برای تقویت و پر پشت شدن ابرو مناسب است بهره ببرید. می دانید روغن این نوع ویتامین سرشار از تقویت و برای موهای شکننده موثر است. این روغن که در داخل کپسول های ویتامین E وجود دارد حاوی خاصیت  آنتی اکسیدانی است و به کاهش هر گونه استرس اکسیداتیوی که ممکن است رشد موهای ابرو را محدود کند کمک می‌کند.

اگر می خواهید با این نوع قرص ابروهای خود را پر پشت و زیبا کنید اول قرص ها را بشکنید و ان را روی ابروهای خود بمالید و چند دقیقه به صورت دورانی ان را ماساژ دهید و شب تا صبح بگذارید روی ابروها بماند و بعد ان را با اب سرد بشویید. برای نتایج مثبت ان هر شب این کار را انجام دهید.

 

مدیر کلینیک هوژین
مدیر کلینیک هوژین
مقالات: 67

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *