لیپوماتیک یا لیپوساکشن

لیپوماتیک یا لیپوساکشن؟ کدام یک بهتر است؟

روش های مختلفی برای کمتر شدن اضافه وزن و رفع چربی های اضافه وجود دارد. که امروز انتخاب این روش ها برای عمل مشکل ساز است. معمولا افرادی که با اضافه وزن روبه رو هستند. در برخی مواقع رژیم و ورزش تاثیری در کاهش وزن آنها ندارد و به جراحی روی می آورند. برخی از افرادی که دوست دارند برای همیشه لاغر شوند برای عمل لیپوماتیک و لیپوساکشن اقدام کنند.  در این مطلب تفاوت این دو و عملکرد انها را مشاهده کنیم.

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک یک نوع پیکرتراشی است. که در ان چربی های اضافه از قسمت بدن برداشته و به قسمت دیگر بدن انتقال می دهند.  معمولا برای اب شدن چربی ها از حرارت استفاده نمی کنند. بلکه چربی ها را به صورت فیزیکی و با استفاده از یک لوله به اسم کانولا تخریب از بدن خارج می کنند.

لیپوساکشن چیست؟

لیپوساکشن همانند لیپوماتیک برای لاغری موضعی به کار برده که توسط دستگاه لاغری انجام می شود.  برای از بین بردن چربی ها از حرارت استفاده و بعد از سوزاندن چربی ها، با استفاده از دستگاه مکش آنها را از بدن خارج می کنند.

تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن

در هر دو روش برای  برطرف کردن چربی های اضافه بدن استفاده می شود.

بیشتر بخوانید : لیپوساکشن و 10 راه بهبود سریع بعد از عمل

تفاوت انها بستگی به موارد زیر دارد که عبارتند از :

  • معمولا در لیپوساکشن چربی ها کامل سوزانده، اما در لیپوماتیک از طریق دستگاهی به نام لوله کانولا، چربی ها تخريب و از داخل بدن به بیرون هدایت می کنند.
  • در لیپوماتیک معمولا این امکان وجود دارد که چربی ها را به نقاط مختلف بدن انتقال می دهند اما در لیپوساکشن این کار امکان پذیر نیست چون به چربی های خارج شده از بدن اسیب وارد می شود.
  • در لیپوماتیک چربی ها به ارامی یه بیرون هدایت خواهند شد ولی در مقایسه با سنتی لیپوساکشن مطمعن تر است.
  • برای انجام لیپوماتیک باید توسط جراح پلاستیک صورت گیرد تا چربی ها دچار عفونت نشوند.
  • در لیپوساکشن بخاطر وجود اسیب به بافت ها در هنگام عمل احتمال کبودی ها در نقاط بدن وجود دارد.
  • در هر دو روش از لوله کانولا برای مکش چربی از بدن استفاده می کنند، با این تفاوت که در لیپوماتیک یک کمپرسور هوایی برای ایجاد لرزش و ارتعاش تعبیه شده است.
  • مدت زمان عمل لیپوساکشن بیشتر از مدت زمان عمل لیپوماتیک است.
  • در لیپوماتیک، بی هوشی و یا بی حسی اختیاری است؛ در حالی که در لیپوساکشن به دلیل تخریب بافت های چربی بهتر است بی هوشی انجام گیرد.

انجام لیپوساکشن کم خطر تر است یا لیپوماتیک

معمولا در لیپوساکشن چربی ها با حرارت ملایم ذوب می شوند که این کار باعث سوختگی در نقاط مختلف عمل امکان پذیر است. همچنین استفاده از حرارت برای ذوب کردن چربی‌ها منجر به تغییر رنگ پوست نیز خواهند شد. که این موضوع برای اکثر افراد ناخوشایند است. ولی در لیپوماتیک این مراحل وجود ندارد معمولا تخلیه چربی در این روش با ارتعاش و لرزش انجام می شود.

خدمات کلینیک هوژین

مراقبت های بعد از لیپوساکشن و لیپوماتیک چه تفاوتی با هم دارند؟

یکی از بهترین روش برای این کار لیپوماتیک است که در زمان بسیار کوتاهی باعث بهتر شدن ظاهر افراد می شود و بعد از چند ساعت از عمل می توانند به خانه برگردند.  این نوع افراد می توانند بعد از یک هفته فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرند. در حالی که این مدت زمان برای لیپوساکشن بیشتر از یک هفته استراحت است و فرد باید چند هفته نیز از گن استفاده کند.

بیشتر بخوانید : رفع جای بخیه بعد از عمل زیبایی

عمل لیپوماتیک برای چه کسانی مناسب است

برخی از افراد امروزه به این عمل زیبایی رو اورده اند و در مقابل کاهش چربی یک ناحیه از بدن می خواهند ناحیه دیگری از بدنشان حجم بیشتری بگیرد، در نتیجه اگر جزء این افراد هستید عمل لیپوماتیک برای شما مناسب است. به همین دلیل می توانند در همان جلسه درمانی سلول های زنده خود را به هر کدام از نقاط بدن اضافه کنند.

هزینه انجام لیپوساکشن و لیپوماتیک چقدر است

انجام این روش هزینه مشخصی برای عمل ندارد و معمولا هزینه این عمل بستگی به میزان چاقی بیمار، نوع کلینیک، مهارت پزشک جراح، نوع دستگاه‌های که در حین عمل از آن استفاده می‌شود دارد. اما باید گفت که لیپوساکشن نسبت به لیپوماتیک مراحل های دشوارتری دارد. معمولا در هنگام عمل با لیپوماتیک از دستگاه های مدرن و پیشرفته بهره می برند به همسن خاطر هزینه ی لیپوماتیک یشتر از لیپوساکشن است.

لیپوماتیک نسبت به لیپوساکشن مزایای بیشتری دارد به همین خاطر امروزه پزشکان بیشتر از لیپوماتیک استفاده می کنند. هرچقدر که میزان چربی در بدن کمتر باشد سلامت اندام های حیاتی انسان نیز حفظ خواهد شد. هرچند که جراحی لیپوماتیک یا لیپوساکشن برای برخی افراد تنها جنبه زیبایی دارد و برای برخی افراد دیگر نیز این روش های جراحی راهکاری برای پیشگیری از بیماری های خطرناک می باشد. انجام این عمل به سبک زندگی و سلامت بدن کمک می کند.

بیشتر بخوانید : ساکشن غبغب مزایا و عوارض عمل جراحی

لیپوماتیک یا لیپوساکشن؟ کدام یک بهتر است؟

یکی از محبوب ترین روش ها در میان افراد که امروزه وجود دارد لیپوماتیک است .

لیپوماتیک خطرناک تر است یا لیپوساکشن؟

هردوی این روشها هیچ خطراتی برای افراد ندارد.

تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن چیست؟

تفاوتی که در میان این دو روش وجود دارد این است که خطر امپولی در لیپوساکشن کمتر از لیپوماتیک است.

بیشتر بخوانید : عوارض بلفاروپلاستی ناموفق چگونه به وجود می آید؟

مدیر کلینیک هوژین
مدیر کلینیک هوژین
مقالات: 67

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *