مزایا و معایب ساکشن غبغب

مزایا و معایب ساکشن غبغب چیست؟

این عمل و یکی از راهکار ان کانتورینگ است که در قسمت های گردن و جانه انجام می شود. این عمل شامل خارج کردن و تخریب سلول های چربی از قسمت های چانه و گردن است و این کار کمک به برجسته شدن چانه و زاویه سازی صورت افراد می کند و زیبایی را به صورت شخص هدیه می دهد. البته با انجام دادن این عمل نه تنها چربی ها را از بین می برد بلکه چین و چروک های موجود در این قسمت از بین می رود و ظاهری کاملا طبیعی به افراد می بخشند. در این مطلب می خواهیم بدانیم مزایا و معایب ساکشن غبغب چیست و چگونه انجام می شود؟ باید به تمام شرایط های این عمل از جمله هزینه و مزایا و معایب ان بپردازیم.

ساکشن غبغب چیست؟

ساکشن غبغب یا لیپوساکشن گردن یک نوع عمل زیبایی است که به خاطر دوچندان شدن زیبایی صورت با دستگاه های پیشرفته و مدرن انجام می شود. این عمل زیبایی بسیار امن و مورد اعتماد مراجعین بوده و با کمک یک متخصص جراح پلاستیک انجام می گیرد و به مرور زمان بخاطر بالا رفتن سن معمولا چین و چروک ها در قسمت های گردن و چانه نمایان می شود و البته این چین و چروک ها در افرادی که اضافه وزن دارند بیشتر دیده می شود. از این رو، ممکن است بتوان با کاهش حجم چربی های موجود در ناحیه غبغب و گردن (به صورت موضعی)، به جوانسازی چهره کمک نمود. می توانید با این عمل چربی های موجود در چانه وگردن را برای همیشه از بین ببرید.

مزایا ساکشن غبغب چیست؟

شاید این سوال برای انهایی که می خواهند این عمل را انجام دهند پیش بیاید که کارهای مهم ساکشن غبغب چیست؟ یا تأثیر زیادی بر روی چهره افراد می گذارد. بهتر است به این نکته توجه کنید که مشخص شدن زاویه فک و کشیدگی پوست آن به اندازه کافی، یکی از جنبه های زیبایی صورت به شمار می رود. معمولا این ویژگی های گفته شده به ندرت بر روی زیبایی و جوانی صورت افراد نمایان می شود. با بالا رفتن سن افراد چربی زیر چانه و گردن رو به افزایش می رود.

معمولا خطوط ها در زیر گردن و چانه تأثیر به سزایی بر روی پیری افراد دارند و اما پوست های افتاده و شل بر روی زیبایی چانه و گردن تأثیر زیادی دارد. برای زیبا نشان دادن صورت عمل ساکشن غبغب بهترین راهکار برای باریک تر شدن چانه و گردن است. معمولا در دوران میانسالی پوست لطافت وکشسانی خود را از دست می دهد واما در این دوران پوست گردن هم مانند پوست صورت دچار لک و افتادگی خواهد شد. این مشکل تا حد زیادی مربوط به سیستم عضلانی این قسمت می باشد. به همین خاطر این عمل به نواقص گردن کمک زیادی می کند و زیبایی افراد با این عمل دوچندان می شود.

بیشتر بخوانید : تشخیص و درمان غبغب و علایم و نشانه ها

انواع عمل های زیبایی غبغب و گردن چه عمل هایی هستند؟

این عمل بر روی زیبایی گردن و جانه تأثیر زیادی دارد الخصوص بر روی افرادی که اضافه وزن بالایی دارند این عمل بر روی صورت انهای که چربی زیادی دارند بیشتر نمایان می شود به همین خاطر پوست این قست بیشتر دچار افتادگی می شود در چنین مواردی پزشک جراح با انجام عمل لیفت گردن، پوست های اضافی را اصلاح کرده و چین و چروک ها را برطرف می سازد. به همین خاطر برای زیبایی صورت می توانید عمل ساکشن غبغب یا لیپوساکشن یا ترکیبی از هر دو جراحی را انجام دهید.

لیپوساکشن غبغب چگونه انجام می شود؟

در این عمل معمولا در مدت زمان کوتاهی نتایج ان را می توانید بر روی صورت خود ببینید. رضایت کامل از عمل را بدست بیاورد. اما باید بدانید برای از بین بردن چربی در زیر چانه و گردن با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی رود و کمتر شدن وزن تان هیچ کمکی به کوچک تر شدن غبغب تان نمی کند. اما با انجام عمل لیفت و لیپوساکشن غبغب  گردن، علاوه بر حذف چربی های این ناحیه، پوست آن نیز کشیده و اصلاح می گردد. در ادامه این مطلب به جزئيات این عمل می پردازیم.

نوع بیهوشی در ساکشن غبغب چیست؟

انجام این عمل با روش های مختلفی همراه است. برای تعیین روش مناسب برای افراد با پزشک خود بستگی به شرایط بیمار و اندازه چربی تعیین خواهد شد. برای مثال، یک پزشک متخصص، حرفه ای و مجرب می تواند مشخص کند که انجام لیپوساکشن غبغب یا لیفت گردن با بیهوشی عمومی برای بیمار روش مناسبی خواهد بود یا خیر. این دسته از افرادی که تحمل داروی بیهوشی ندارند می توانند از داروی بی حسی موضعی بهره ببرند.

نحوه انجام ساکشن غبغب

برای انجام این عمل اول چربی های موجود در زیر چانه، غبغب و گردن به طور کامل تخریب گردد. به همین خاطر پزشک متخصص برای خارج کردن چربی با استفاده از ابزار کانولا برش های ریزی در محل مشخص شده ایجاد می کند. این ابزار ضخامت ش حدود 2 میلیمتر است. در دستگاه لیپوساکشن، علاوه بر یک کانولای ریز، یک پمپ خلا نیز در نظر گرفته شده است معمولا این پمپ ها کمک می کنند که چربی های تخریب شده از قسمت مشخص شده با محلول تزریقی از برش های ریز خارج گردند.

ساکشن غبغب و گردن با دستگاه برای چه کسانی مناسب است؟

این عمل معمولا برای افرادی مناسب است که پوستشان خاصیت ارتجاعی داشته باشد این نوع افراد معمولا دارای پوست جوان تر و شاداب تر هستند هدف اصلی انها از این عمل خارج کردن چربی در زیر پوست است در واقع، دغدغه این افراد مواردی مانند سستی، شلی و چین و چروک پوست نخواهد بود. معمولا میزان کشسانی پوست را پزشک متخصص در حین معاینه تشخیص می دهد. پزشک می تواند براساس این معاینه ها تشخیص دهد که کدام روش از عمل برای این فرد مناسب است.

بیشتر بخوانید : شلی و افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک غبغب

لیفت گردن چیست و در چه مواردی انجام می شود؟

معمولا این عمل به معنای حذف چربی های اضافی و چین و چروک ها و کشیدن پوست است که زیبایی و ظرافت به پوست گردن بازگردد و ان را اصلاح  می نماید. انجام عمل لیفت گردن باعث ایجاد استحکام و سفتی پوست این ناحیه خواهد شد. با انجام این عمل  عضلات این قسمت محکم تر می شود و طراوت خود را دوبار بدست می آورند. این عمل معمولا برای افراد میانسال که از چین و چروک و چربی در زیر چانه و گردن رضایت کامل ندارند مناسب است.

آیا انجام عمل ساکشن غبغب و گردن و لیفت به صورت همزمان امکانپذیر است؟

حال ان که می دانید این عمل و شرایط ان چگونه انجام می شود پس باید به این پرسش پاسخ دهید که مزایا و معایب این عمل چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که انجام لیفت و لیپوساکشن به صورت همزمان، باعث از بین رفتن چربی های اضافی این قسمت و محکم تر شدن پوست گردن می شود و بستگی به شرایط درمان افراد دارد. اما پزشک باید به شرایط و نتایج افراد توجه داشته باشد. معمولا افرادی که در سنین 20 تا 50 سالگی هستند. خاصیت ارتجاعی پوست مناسبی برای این عمل دارند.

فرد مناسبی برای انجام ساکشن غبغب هستند. و با این عمل چربی اضافه ان را از بین ببرند. شادابی پوست خود را حفظ نمایند. اما افرادی که به طور ارثی افتادگی پوست دارند می توانند ضمن لیپوساکشن غبغب، با انجام لیفت گردن چروک های این قسمت را از بین ببرند. یکی از این جراحی های مدرن که در ان این عمل ها را به همراه لیفت انجام می دهند روش ساب سونوپلاستی نامیده می شود.

در این روش جراحی ها از زیر چانه صورت می گیرند. از طریق این برش ها، چربی های اضافی خارج شده و پوست کشیده می شود. دو عمل ساکشن غبغب و لیفت گردن ترکیبی با هم حتما باید با تأیید پزشک همزمان انجام گیرد. البته ممکن است لازم باشد انواع جراحی شامل پروتز چانه یا تقویت صورت نیز همراه با دو جراحی یاد شده، انجام می گیرد.

مزایا ساکشن غبغب چیست؟

  • از چربی های بیرون کشیده شده در هنگام عمل می توانید برای جوان تر کردن صورت با روش هایی مانند حذف چین و چروک یا حجیم کردن لب ها بهره ببرید.
  • در مدت زمان کوتاهی بعد از عمل، چربی های اضافه موجود در گردن و چانه برطرف می شود.
  • این عمل کاملا سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی انجام می شود.
  • دوران ریکاوری این عمل بسیار کوتاه است.
  • این عمل بدون بیهوشی و درد انجام می شود.
  • این عمل با افزایش اعتماد به نفس افراد کمک می کند.

بیشتر بخوانید : لیپوماتیک غبغب و تاثیر چشمگیر آن در چهره

عوارض انجام لیفت گردن و مزایا ساکشن غبغب چیست ؟

  • کبودی
  • تورم
  • تغییرات رنگدانه های پوستی
  • عدم تقارن ویژگی های صورت
  • خونریزی
  • عوارض ناشی از بیهوشی
  • کاهش حساسیت پوست صورت و خواب رفتگی (سوزن سوزن شدن)
  • عفونت و تب (در موارد نادر)
  • درد و احساس مور مور شدن
  • آسیب عصبی
  • اسکار و جای زخم

مراحل انجام عمل ساکشن غبغب چیست؟

در مرحله اول پزشک متخصص وضعیت جایی که عمل صورت می گیرد بررسی می کند وجای مناسب برای کانولا را علامت گذاری می کند. در مرحله دوم جای مشخص شده عمل ضدعفونی می شود. پزشک متخصص در صورت صلاحیت داروی بی حسی یا آرامبخش تزریق می کند.

حال باید برش های کوچک و ظریفی در ناحیه مورد نظر ایجاد گردد تا بتوان کانولا را از طریق آن ها وارد نمود. برای به کار بردن کانولا ان را به حالت عقب و جلو در زیر پوست حرکت دهید. پزشک به میزان چربی زیر پوست این کار را انقدر ادامه می دهد تا صورتی یک نواخت و شاداب به وجود آید. بعد از پایان کار با تشخیص پزشک متخصص پانداژ صورت می گیرد. به طور معمول ممکن است با استفاده از یک چانه بند مخصوص، ناحیه تحت جراحی تحت حمایت قرار گیرد تا نتایج ان مورد تأیید باشد.

روش انجام عمل لیفت گردن چگونه است؟

  • برای نشانه گذاری قسمت مشخص برای عمل توسط پزشک فرد تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرد.
  • در مرحله بعد، جراح، چربی و پوست اضافی موجود در گردن را جدا کرده. و با کشیدن پوست این قسمت، باعث سفت شدن ماهیچه ها می شود. با این کار رنگ پوست هم ظاهر بهتری پیدا خواهد کرد.
  • در نهایت، جراح برش ها را با چسب یا بخیه می بندد. معمولا جای زخم ها بعد از بهبودی، از بین خواهد رفت.
  • با ضدعفونی کردن محل مورد نظر، زمینه برای ایجاد برش هایی بر روی پوست فراهم می شود. برش ها عمدتا در پشت گوش یا روی خط رویش مو ایجاد می گردند.

بهبودی بعد از عمل ساکشن غبغب و لیفت گردن چه مدت طول می کشد؟

از نظر پزشک متخصص  عمل با روش ترکیبی بستگی به عمل زیبایی این دو روش دارد معمولا بعد از عمل به مدت چند روز الی یک هفته استراحت نیاز دارد تا به کارهای روزمره خود برگردید. کار ها و غذاهای مانند انجام ورزش های ملایمی، پیاده روی و همچنین، داشتن رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه و سبزیجات  کمک به بهتر شدن عمل می کند. به طور خاص، سبزیجاتی مانند سیب زمینی شیرین که بتاکاروتن زیادی دارند، می توانند روند بهبود افراد را تسريع نمایند. با توجه به توصیه های پزشک از انجام ورزش های سنگین و کارهای سنگین خودداری کنید.

هزینه جراحی لیپوساکشن غبغب و لیفت گردن چقدر است؟

  • هزینه های مرتبط با کلینیک
  • دستمزد متخصص بیهوشی در صورت انجام جراحی با بیهوشی عمومی
  • میزان چربی انباشته
  • دستمزد پزشک
  • انجام چند جراحی به صورت همزمان
  • انجام آزمایش های قبل از جراحی
مدیر کلینیک هوژین
مدیر کلینیک هوژین
مقالات: 67

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *