کلینیک هوژین

با ما تماس بگیرید : 02166564548  | 09127178064

لیفت لب بررسی پنج نمونه از انواع سنترال لب

ظسانجام عمل های زیبایی برای صورت می تواند چهره افراد را زیباتر و جذاب تر نمایان شود. عمل زیبایی لب یکی از نقش ها و اعضای مهم صورت می باشد. بسیار مورد توجه افراد است. کار های که در ترمیم لب ها موثر است بهبود افتادگی، برجسته سازی می باشد. استفاده از انواع لیفت‌ لب، مانند لیفت سانترال لب، متناسب با نیاز و چهره افراد است. اگر شما از این نوع افراد هستید که به زیبایی لب های خود اهمیت می دهید می توانید با کمک یک پزشک متخصص در کلینیک معتبر برای انجام سانترال لب اقدام کنید.

انواع مختلف لیفت لب وجود دارد که با توجه به تغییرات که در لب انجام می شود انتخاب می شوند. یک پزشک متخصص معمولا انواع مختلف لیفت را براساس ظاهر صورت شما انتخاب می کند. انتخاب نوع لیفت لب باید به گونه ای باشد که به تقویت و بهبود چهره کلی فرد بيانجامد. این مطلب درباره انواع لیفت لب می باشد اگر می خواهید قبل از عمل درباره ان بدانید باید در این مطلب باما همراه باشید.

لیفت لب چیست و چگونه به بهبود چهره و تقویت زیبایی کمک می کند؟

امروزه در میان زنان و مردان این عمل بسیار رواج یافته است. چون با بالا رفتن سن فرم لب ها کاملا نازک می شوند و حالت فرم طبیعی خود را از دست می دهند. از طرفی بسیاری از افراد به دنبال پیروی از مد و چهره افراد مشهور و مورد علاقه خود می خواهند، ظاهر لب ها را تقویت کرده و برجسته تر نشان دهند برای همه این افراد استفاده از لیفت لب توصیه می شود. انواع روش های این عمل با روش های مانند تهاجمی و غیر تهاجمی انجام می شود.

برای این کار معمولا پزشک متخصص تصمیم نهایی برای انتخاب روش و کار های قبل از عمل می گیرد تا نتایج ان بدون نقص باشد. معمولا روش های این عمل بستگی به شرایط فرد از جمله وضعیت جسمی، سن، فاصله لب تا بینی، نوع پوست دارد. پزشک در اخر بعد از مطمعن شدن تمام وضعیت فرد برای شما شرایط و انتخاب روش لیفت، با شما مشورت می کند. معمولا این عمل کمترین عوارض جانبی را دارد و بدون خطر انجام می شوند و یا در مواقع ضروری از داروی بی حسی موضعی بهره می برند و در اخر این عمل انجام می شود یا اگه افراد تحمل این عمل را نداشته باشند پزشک متخصص از بیهوشی استفاده می کند.

بررسی انواع لیفت لب

معمولا پزشک متخصص که این عمل را انجام می‌دهد از تجربه و مهارت بالایی برخوردار است روش مناسبی را با توجه به فرم لب افراد و صورت انتخاب می کند. تا بعد ازعمل زیبایی عوارض جانبی با کمترین درد همراه باشد. انواع لیفت لب با برش ها و تکنیک های متفاوتی جهت ترمیم، تغییر شکل و برجسته سازی لب به کار می روند. 5 مورد برای انواع لیفت لب بیان شده است که عبارتند از :

  • لیفت لب با ایجاد برش زیر بینی(لیفت ساب نازال)
  • لیفت مرکزی یا سنترال لب
  • لیفت کنارهای لب
  • لیفت لب به صورت مستقیم
  • لیفت لب ایتالیایی

لیفت لب با ایجاد برش زیر بینی(لیفت ساب نازال)

یکی از انواع عمل های لیفت لب، ساب نازال است. که در این روش برش های مخصوصی در زیر بینی انجام می شود. با این برش ها معمولا پوست های اضافه لب را خارج می کنند. در اخر دو سر پوست را به هم می چسبانند. در این روش قسمت ‌های لب از بخش مرکزی تا کناره ها به سمت بالا کشیده خواهند شد که معمولا لب ها پررنگ تر و حجیم تر دیده شود.

بیشتر بدانید » ایا در عمل لیفت و سانترال لب جای بخیه باقی می ماند؟

لیفت مرکزی یا سنترال لب

یکی از روش های پرطرفدار عمل سانترال لب است که با وجود برش های کوچک در زیر بینی پزشک می خواهد لب بالایی را از مرکز به سمت بینی بکشد با این روش این فاصله کمتر می شود ودر اخر باعث برجسته تر شدن لب بالایی می شود. این کار را می توان با عمل رینوپلاستی همزمان انجام دهید.در این روش جای زخم بسیار کمتر از روش های قبلی است و به خاطر زیبایی بیش از حد ان که به وجود می اید یک روش کاملا محبوب و پرطرفدار در میان افراد می باشد.

لیفت لب به صورت مستقیم

در این روش با وجود برش های کوچکی که انجام شده ناحیه قسمت پوست بالایی لب خارجی را بلا می کشد. تا به برجستگی لب کمک زیادی کند. لیفت لب به صورت مستقیم که به آن لیفت بالابر نیز می‌ گویند. مرز بین بینی و لب بالایی پهن تر دیده شود. و این در نهایت منجر به بزرگ و برجسته گی لب می شود. شاید با برش دادن لب بالایی و بینی احساس نگرانی در شما به وجود بیاید. ولی جای هیچ گونه نگرانی نیست. چون برش ها بر روی عضله ها انجام نمی شود.

با این روش نه تنها اثری از زخم ها باقی نمی ماند بلکه به هر چه سریع تر روند بهبودی کمک می کند. این روش معمولا برای افرادی مناسب است که نمی خواهند بر روی لب ها یا گوشه و کنار ان زخمی دیده شود. البته باید به نوع تاثیر این روش بر زیبایی و تقویت لب ها نیز توجه نمود.

لیفت لب ایتالیایی

لیفت با این روش معمولا شباهت زیادی با روش ساب نازال داردبرای فرم دهی لب ها حتما برشی در زیر بینی ایجاد می شود. اما جزئیات و دقتی که در این نوع لیفت اعمال می‌ شود، باعث شده تا جای زخم و اسکار پس از جراحی نسبت به لیفت سانترال کمتر باشد. اما مهم ترین روش های این عمل لیفت لب ایتالیایی و لیفت مرکزی یا سنترال لب می باشد.

لیفت کناره های لب

انجام این روش نابودی گوشه و کنار دهان است. افتادگی لب ها موجب می شود صورت افراد همیشه ناراحت و غمگین دیده شود. یکی از عوامل این مشکل بالا رفتن سن افراد است. معمولا عمل لیفت لب ها کمک به بالا کشیدن گوشه و کنار لب ها می شود. به صورتی زیبا و جوان تر کمک زیادی می کند. معمولا برای انجام این روش از داروی بی حسی موضعی بهره می برند برای انجام این عمل با این روش از دو لایه ی بخیه استفاده می کنند. یک بخیه داخلی و یک بخیه خارجی که بخیه خارجی کمتر از یک هفته کشیده می‌شود.  و گاهی ممکن است اثر بخیه در گوشه های لب مشاهده شود، اما نگران نباشید، این مشکل پس از دو هفته از بین خواهد رفت. برای نتایج نهایی ان باید 2 الی 4 ماه صبر کنید تا جای زخم و اسکار بهبود می یابد.

لیفت لب با پلکسر چگونه انجام می شود؟

یکی از روش های جوانسازی پوست پلکسر یا پلاسما جت می باشد که از این روش برای تغییرات صورت استفاده می شود. پلاسما گازی که از طریق بارهای الکتریکی یونیزه و با هدف سلول های پوستی به استحکام بافت پوست کمک می‌ کند. یکی از روش های عالی برای جراحی پلاستیک می باشد. مثل روش های دیگر تهاجمی باعث زخم یا اسکار بر روی پوست نمی شود.

در این روش با سوزاندن نقاط ریز روی لایه سطحی پوست بخش لایه های عمیق تر پوست تبخیر شده. پوست ترمیم می یابد. منافذ کوچک تر و در نهایت انقباض پوست باعث کشیدگی و جوانتر به نظر برسد.

استفاده از این روش به صورت محدود انجام می شود لیفت لب با پلکسر یکی از پیشرفته ترین روش ها محسوب می شود. در این روش معمولا با پلکسر حاشیه لب ها سوزانده می شود. بعد از یک هفته ترمیم پوست فاصله لب بالا با پایین کمتر می شود. این روش کاملا بدون درد ولی در حین انجام ان شاید کمی گرما احساس کنید. گاهی برای رسیدن به نتیجه دلخواه لیفت سانترال لب باید در چند جلسه درمانی انجام شود تا پوست بتواند به خوبی و به اندازه کافی کلاژن و الاستین تولید کند. این مراحل ها شاید به مدت 2 الی 3 ماه طول بکشد. معمولا این روش کم یاب است و به طور دائم استفاده نمی شود.

بیشتر بخوانید » ایا در عمل لیفت و سانترال لب جای بخیه باقی می ماند؟

لیفت لب بالا بدون جراحی

در میان تمام روش های دیگر یک روش غیر تهاجمی برای عمل لیفت لب بالا انجام می شود. با استفاده از نخ  و تزریق ژل نیز می توان به فرم دهی بهتر لب ها کمک کرد، اما این روش ها نتایج دائمی به همراه ندارد و پس از مدتی ممکن است نیاز به ترمیم باشد.

این روش ماندگاری زیادی دارد که به مرور زمان بسیار زیاد ظاهر و فرم  خود را از دست می دهد. برخی از مشکلات لب که در گوشه و کنار های لب ایجاد شده است. تنها با عمل سانترال لب اصلاح می شود. اگر به دنبال یک روش ماندگار و با نتایج موفقیت آمیز برای حل این مشکل هستید از عمل سانترال لب بهره ببرید. اما اگر به هر دلیلی نمی خواهید، جراحی لیفت لب را انجام دهید، می توانید از لیفت لب بالا بدون جراحی از طریق نخ اقدام به تغییر و فرم دهی لب های خود نمایید.

چه افرادی کاندیدای خوبی برای دریافت انواع لیفت‌ لب نیستند؟

  • ابتلا به بیماری هموفیلی نیز احتمال خونریزی را در حین عمل افزایش می دهد.
  • افرادی که در پوست لب بالایی انواع ضایعات پوستی مانند تب خال، زگیل و… دارند.
  • افرادی که فاصله بین لب و پایه بینی آنها کمتر از یک و نیم سانتی متر باشد.
  • کسانی که از بیماری‌های مختلف مانند دیابت رنج می برند.

عوارض انواع لیفت لب چیست؟

  • واکنش منفی نسبت به داروهای بیهوشی
  • طولانی شدن دوره نقاهت به دلیل عدم رعایت مراقبت های بعد از لیفت سانترال لب
  • احتمال بروز خونریزی در حین عمل
  • باقی ماندن جای زخم و اسکار روی پوست
  • احتمال ایجاد آسیب عصبی به لب یا بینی

مراقبت های اساسی قبل از عمل

  • حتما تا دو روز قبل از عمل از هر نوع نوشیدنی های الکلی خودداری کنید.
  • از مصرف انواع قرص ها و مکمل های حاوی ویتامین E و همچنین انواع آسپرین خودداری کنید. زیرا این داروها موجب رقیق و احتمال خونریزی در حین جراحی خواهد شد.
  • قبل از اقدام به هر نوع عمل زیبایی باید از دو هفته قبل از عمل از سیگار پرهیز کنید.

نکات اساسی بعد از انجام جراحی

  • هنگام مسواک بعد از عمل مراقب باشید.
  • در هفته بعد از عمل از ورزش های سنگین پرهیز کنید.
  • بعد از دو هفته بعد ازعمل می توانید از محصولات ارایشی استفاده کنید.
  • هنگام بیرون رفتن باید از کرم ضدآفتاب یا کلاه بهره ببرید و نباید در زیر نور مستقیم آفتاب قرار بگیرید.
  • حداقل ۲۴ ساعت پس از جراحی استراحت کنید. هنگام استراحت به پشت دراز بکشید و به هیچ و روی صورت خود نخوابید.
  • با استفاده از کرم مرطوب کننده یا ابرسان، باید لب های خود را به طور مداوم مرطوب نگه دارید.

بهترین جراح برای انجام عمل

قبل از انجام ان با یک پزشک متخصص و با مهارت و تجربه کافی مشورت کنید.  انتخاب یک پزشک با تجربه به کمتر شدن عارضه جانبی عمل کمک زیادی می کند. اما برخی از پزشکان که با تعهد، مشاوره دلسوزانه، تخصص و مهارت بالا هستند. باعث شده تا بیماران بدون استرس و نگرانی جراحی لیفت لب خود را انجام دهند.

مدیر کلینیک هوژین
مدیر کلینیک هوژین
مقالات: 67