جراحی سانترال لب

جراحی سانترال لب مزایا و معایب

جراحی سانترال لب یا لیفت لب یک نوع عمل سرپایی است. که برای بالا رفتن لب و زیبایی صورت انجام می شود. که در این کلینیک بهترین پزشک متخصص این کار را انجام می دهد. این کار برای کمتر شدن فاصله لب بالا از بینی و بیشتر شدن قسمت قرمزی رنگ لب است. که در حالت طبیعی خود نازک تر به نظر می‌رسد به همین خاطر این عمل انجام می شود.

مزایای جراحی سانترال لب

این جراحی اگر به درستی انجام شود دارای مزایای گوناگونی است. که عواملی مانند افزایش سن، در اثر تاثیر نیروی جاذبه ،بخش هایی از صورت را می کشند. و طول آن ها بیشتر می شود. یکی از بخش های مهم صورت لب است. این کار باعث کشیدگی قسمت های قرمزی  لب به داخل است.

در کل اگر لب بالا به داخل کشیده شود. دندان های بالا را پوشش می دهد. با این کار صورت شما بیشتر از سن تان پیرتر نمایان می شود. با جراحی سانترال لب، این تغییرات اعمال میشود. بخش میانی صورت نیز، بالا  و شکل ظاهری جوان تری را به خود می گیرد. بخش های قرمزی لب ها باعث برجسته شدن لب ها می شود و تأثیر زیادی بر روی زیبایی صورت افراد دارند.

چه تکنیک هایی برای جراحی سانترال لب مورد استفاده قرار می گیرند؟

در دوره های مختلف برای عمل سنترال لب یا لیفت لب از تکنيک های گوناگونی بهره برده اند. تکنیک اصلی ، شامل بالا کشیدن لب از طریق برداشتن بخشی از پوستی است ، که درست در بالای لب قرار گرفته و فاصله بین لب بالا و بینی را تشکیل می دهد. یکی از راهکار های مختلف تکنیک برداشتن پوست لب بالا و بینی را می توان در عرض بخش مرکزی لب یا در گوشه کنارهای لب یا در بخش ها و مراحل لیفت لب انجام می شود. معمولا در روش های دیگر لیفت لب برش های عمل در زیر بینی انجام می شود. انجام دادن این کار به خاطر به جای نماندن جای زخم و اسکار است.

در این مرحله نوارهای باریک از این قسمت برداشته می شود. در اخر با دقت کامل بخیه ها بسته می شوند. لیفت لب مادیفاید یکی از مدرن ترین لیفت لب تا به امروز بوده که در این روش قرمزی لب بیشتر خود را نشان می دهد که در نتیجه ان، ماندگاری زیاد و طبیعی تر به نظر می‌رسد.

چه کسانی داوطلب ایده آل برای جراحی سانترال لب هستند؟

اگر بینی شما فاصله زیادی با لب بالایی دارد. یا لب بالا نازک تر به نظر می رسد. در نتیجه این نوع افراد برای جراحی لیفت لب یا سانترال لب مناسب هستند. برخی از افراد برای این عمل اقدامات لازم را انجام می دهند. تجربه خوبی از تزریق فیلرها یا تزریق ژل لب به دلیل موقتی بودن نتیجه و نیز طبیعی نبودن نتیجه آن ، در مقایسه با جراحی سانترال لب ، ندارند.

روند جراحی

مراحل این عمل برخلاف عمل های زیبایی دیگر بسیار ساده است. که ان را به شکل یک فرایند ساده  و مستقل می توان در نظر گرفت. یا در ترکیب با سایر روندهای زیبایی صورت از قبیل جراحی بینی، لیفت صورت و غیره انجام داد. این مرحله با تشخیص پوست لب بالابر اساس طرح ترسیمی توسط یک جراح پلاستیک انجام می شود. انجام این جراحی با تزریق داروی بی حسی به قسمت مشخص تزریق می شود.

و این عمل ادامه می یابد پس از مهیا شدن شرایط لازم، بخشی از پوست درست در زیر بینی، با ملایمت برداشته می شود. هرگونه خونریزی، حتی در سطح ملایم، کنترل می شود. در اخر این برش های کوجک در قسمت مشخص برای زیبایی هر چه بیشتر صورت بسته می شوند.  برای قسمت درمان جراح پلاستیک از داروی آنتی بیوتیک استفاده می شود. و بعد از چند روز بخیه ها کشیده می شوند.

آیا در جراحی سانترال لب ، بیهوشی مورد نیاز است؟

اگر قصد انجام این جراحی را دارید.  با داروی بی حسی موضعی با خیالت راحت می توانید ان را انجام دهید. اگر این جراحی مانند عمل های زیبایی دیگر به بیهوشی عمیق تری نیاز باشد یا به صورت ترکیبی انجام شود باید زیر نظر جراح پلاستیک بیهوشی عمومی انجام شود.

ماندگاری

نتایج این نوع عمل کاملا طبیعی و ماندگار است البته لب  و صورت مراحل پیری خود را طی می کنند. پیری طبیعی طبق انتظار ، تغییراتی را در چهره به وجود می آورد که نمی توانید ان را به تأخیر بی اندازید.

ریکاوری جراحی سانترال لب

بعد از این عمل معمولا درد های ناشی از تورم و کبودی در جای مختلف دیده می شود. تورم در چند روز اول رو به افزایش زیادی است. این امر کاملا طبیعی است و جای هیچ گونه نگرانی نیست. برش ها باید تمیز نگه داشته شوند. با پماد آنتی بیوتیک در طول هفته ی اول بعد از جراحی، پوشش داده شوند. فعالیت های روزانه چند روز بعد از عمل کمتر می شود و به مرور زمان به حالت عادی خو بر می‌گردند. از ورزش کردن بعد از عمل به مدت دو هفته پرهیز کنید.  بهبود اولیه ، معمولاً 2 الی 3 هفته می باشد و پس از سپری شدن حدوداً 2 الی 3 ماه ، می توانید شاهد نتایج لذت بخشی باشید. جای زخم و اسکار بعد از چند ماه رو به بهبودی می باشد وهر چه زمان بیشتر بگذرد بهتر می شوند.

مدیر کلینیک هوژین
مدیر کلینیک هوژین
مقالات: 67

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *